خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جشنواره تئاتر اردکان مورد تایید اداره ارشاد نبود»

«معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درباره حواشی جشنواره تئاتر اردکان توضیح داد.»

پایگاه خبری افق یزد نوشت: «سیدعباس دهقان، معاون هنری اداره کل پیرامون حواشی ایجاد شده در جشنواره تئاتر اردکان، توضیحاتی به این شرح ارائه کرد:

شهریورماه امسال از سوی فرماندار اردکان درخواست مجوز جشنواره تئاتر با موضوع خانواده و جمعیت به اداره کل فرهنگ ارسال شد. ما در پاسخ، مجوز رویداد فرهنگی و هنری با این موضوع را صادر کردیم و به آنها توضیح دادیم که جشنواره تئاتر روال خاص خودش را دارد و در این فرصت امکان تعریف یک جشنواره استانی وجود ندارد.

اما اردکانی ها اصرار بر جشنواره تئاتر داشتند و حتی از سوی یکی از مسئولین موسسه فرهنگی افق کویر مطرح شد که ما کاری به مجوز ارشاد نداریم و جشنواره را برگزار می کنیم، بنابراین دوستان از ابتدا نقشی برای اداره ارشاد در جشنواره تعریف نکردند.

پس از انتشار فراخوان، ضمن تذکر به برگزار کنندگان، از طرف ما به انجمن هنرهای نمایشی استان اعلام شد که این جشنواره مورد تایید ما نیست که بعد از آن، آقای نوریان که به عنوان دبیر جشنواره فعالیت می کرد، طی جلسه ای از ما خواست مراحل قانونی را تسهیل کنیم تا جشنواره برگزار شود.

در آن جلسه مدیرکل ارشاد صراحتا چند مورد را خواستار شد که مهمترین آنها تشکیل شورای بازبینی توسط اداره کل ارشاد بود و درباره اعضای شورای بازبینی هم در همان جلسه توافق حاصل شد. همچنین تاکید شد که همه آثار باید رویکرد ترویج فرهنگ خانواده و فرزندآوری داشته باشند.

اما بعداً متوجه شدیم که شورای بازبینی طبق توافق تشکیل نشده و دو نماینده اداره کل (آقایان حیدر نیک آیین و حامد کمالی اردکانی) از آن حذف شده اند و این زمانی بود که آثار راه یافته به جشنواره اعلام عمومی شده بود.

علی رغم اعتراض و ابراز گلایه ما، بنا بر اعتمادی که به مجموعه فرمانداری و آقای نوریان دبیر جشنواره و همچنین اعضای موجه شورای بازبینی داشتیم، ایرادی نگرفتیم و سعی بر همراهی کردیم و حتی در مراسم افتتاحیه هم شرکت کردیم. اما در روند جشنواره متوجه حضور برخی از نمایش های مشکل‌دار شدیم و نسبت به تایید آنها اعتراض کردیم و حتی به نشانه اعتراض هیچ کس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه شرکت نکرد.

درحال حاضر دست اندرکاران جشنواره مورد سوال قرار گرفته اند و به زودی نتیجه بررسی ها اعلام خواهد شد.

ضمنا طی ۲ سال گذشته ۸ جشنواره تئاتر به مسئولیت این اداره کل اجرا شده که خوشبختانه در هیچکدام این حواشی مطرح نشده بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا