خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برج خلعت پوشان مرمت می‌شود»

به دنبال گزارش انتقادی تبریزبیدار، شهردار منطقه ۵ تبریز از مرمت برج خلعت پوشان خبر داده است.

«سایت تبریزبیدار نوشت: «به دنبال انتشار گزارشی در تبریزبیدار پیرامون وضعیت خلعت پوشان و حریم آن شهردار منطقه ۵ تبریز توضیحاتی پیرامون آن ارائه داده است.

در گزارش تبریزبیدار به مسائلی پیرامون حال زار حریم خلعت پوشان از زبان شهروندان، اختلافات شهرداری با دانشگاه تبریز، بایدها و نبایدهای تقاطع غیرهمسطح و وضعیت نامطلوب بصری و بهداشتی این منطقه تاریخی پرداخت شده بود.

شهردار منطقه ۵ تبریز در پاسخ به وضعیت برج خلعت پوشان به عنوان تنها اثر تاریخی ورودی شرق تبریز که در همین مسیر واقع شده، گفت: از آنجا که این برج در محدوده املاک دانشگاه تبریز قرار دارد توافقاتی صورت گرفته تا نسبت به مرمت این برج و ساماندهی محوطه آن اقدام شود.

علی اکبر پورخردمند با بیان اینکه آثار تاریخی نشانگر دیرینه و نماد داشته های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و هویت یک جامعه را نمایان می کند تاکید کرد: وضعیت برج خلعت پوشان و محوطه آن خوب نیست فورا باید نسبت به ساماندهی، مرمت و نگهداری آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

گفتنی است، برج خلعت پوشان به عنوان تنها اثر تاریخی شرق تبریز، مکانی برای اهدای انعام، خلعت و پاداش به کارکنان و امراء بوده و قدمت آن مربوط به دوران صفویه است.

این برج به مساحت ۴۰۰ مترمربع، ۵۰.۹ متر قطر حول محور ۱۶ ضلعی در سه طبقه ساخته شده و در سال ۷۷ به عنوان یک اثر ملی ثبت شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا