خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز، عرضه اولیه آردینه

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: با عرضه اولیه آردینه که امروز، چهار‌شنبه 25 بهمن ماه 402 صورت می‌پذیرد، 12 درصد از سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه به تملک فعالان بازار سرمایه درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، نهم آذر ماه سال گذشته هیات پذیرش اوراق بهادار، شرایط شرکت نشاسته و گلوکز آردینه را برای ورود به بازار دوم فرابورس ایران مناسب تشخیص داد و موافقت خود با عرضه اولیه آردینه را اعلام کرد. به این ترتیب از 400 میلیون برگ سهم شرکت، 48 میلیون برگ معادل 12 درصد کل سهام به روش ترکیبی دو مرحله‌ای به فروش می‌رسد.

طبق سنت فرابورس، در مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها اجازه خرید سهام در عرضه اولیه آردینه را دارند. سپس بر اساس قیمت کشف‌شده در مرحله اول، 8 درصد از سهام به عموم فعالان بازار سرمایه ارائه می‌شود.

طبق اطلاعیه فرابورس ایران، در مرحله اول که 16 میلیون سهم از کل سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط عرضه می‌شود، هر کد معاملاتی مجاز به خرید حداکثر 229 هزار برگ سهم است. در مرحله دوم که 32 میلیون سهم باقی‌مانده (8 درصد کل سهام شرکت) در معرض فروش قرار می‌گیرد، هر کد بورسی مجاز به خرید 64 برگ سهم است.

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط ارزیاب، هر سهم نماد بورسی آردینه 5هزار و 895 تومان و 9 زار (58959 ریال) ارزش‌گذاری شده است و بنابراین عرضه اولیه آردینه یکی از گران‌ترین عرضه اولیه‌های امسال تلقی می‌شود.

طبق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، متعهد عرضه تعدادی از سهام‌داران حقیقی هستند، مشاور عرضه شرکت کارگزاری تامین سرمایه تمدن است و شرکت تامین سرمایه دماوند، متعهد خرید این سهم شده. بازارگردان هم صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا است.

گفتنی است شرکت نشاسته و گلوکز آردینه یک شرکت تماما خصوصی و متعلق به خانواده امینی است که 60 سال پیش در نجف‌آباد استان اصفهان تاسیس شد. مسعود امینی، مدیرعامل شرکت است و در نشستی با اصحاب رسانه گفته است: از لحاظ میزان تولید، در تولید نشاسته از گندم با تولید 11 درصد از کل تولیدات کشور، رتبه اول را داریم‌. همچنین در تولید گلوتن گندم نیز با تولید 11 درصد از کل ظرفیت، رتبه اول متعلق به این مجموعه است و در تولید گلوکز و شربت گلوکز نیز رتبه پنجم در اختیار آردینه است. یک واحد نیروگاه خورشیدی برای تولید 5 درصد از نیروی برق مصرفی در حال راه‌اندازی است و حدود 85 درصد پیشرفت داشته که نهایتا یک‌ماهه آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

در آستانه عرضه اولیه آردینه ،کیومرث کیارودی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با اشاره به چند مرحله افزایش سرمایه که در نهایت سرمایه ثبتی شرکت را به 40 میلیارد تومان رسانده، از رشد سود در این شرکت خبر داده و گفته است: سود ناخالص آردینه از 176میلیارد تومان در سال 1400 به 290 میلیارد تومان در سال 401 رسیده است و در شش‌ماه نخست امسال نیز 196 میلیارد تومان سود به ثبت رسیده است.

به گفته او سود خالص شرکت در سال 1401 رقم 252 میلیارد تومان بوده و در شش‌ماه نخست امسال نیز 187 میلیارد تومان سود خالص محقق شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا