خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری ظریف درباره‌ی عکس جنجالی دیدار با مقامات طالبان

جواد ظریف در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی عکس جنجالی که از او و مقامات طالبان منتشر شد دست به افشاگری زد.

به گزارش انصاف نیوز، در ۱۲ بهمن ۹۹ تصاویری از مذاکرات میان وزیر امور خارجه وقت ایران و ملا عبدالغنی برادر و هیئت همراه او از طالبان در رسانه‌ها منتشر و در آن زمان انتشار این تصاویر با واکنش‌های منفی مواجه شد.

بنا بر آنچه جواد ظریف می‌گوید این عکس‌ها به شکل “دزدانه” و به قصد مشروعیت‌بخشی به طالبان و قرار دادن ظریف در برابر مردم منتشر شده است‌.

آقای ظریف در بخشی از گفت‌‌وگوی خود با وبسایت جماران می‌گوید: قرار بود از ملاقات من عکسبرداری و فیلمبرداری نشود. یکی از دوستان که به عنوان عضو هیات ایرانی از خارج از وزارت خارجه آمده بود فیلمبرداری کرد در حالی که حتی عکاس وزارت خارجه هم فیلمبرداری از مراسم نکرد.

وزیر امور خارجه وقت ایران ادامه داد: عده ای به دنبال این بودند که با انتشار آن عکس با یک تیر دو نشان بزنند. هم من را در برابر مردم در موضع بدی قرار دهند و هم به طالبان مشروعیت بدهند که متأسفانه این کار را با انتشار دزدانه و غیرقانونی عکس انجام دادند. اگر برخی حاشیه امن نداشتند می توانستید از آنها شکایت کنید چرا که کسی حق ندارد محتوا یا عکس ملاقات وزیر خارجه را بدون اجازه او منتشر کند.

او با تاکید بر اینکه این به معنای نامحرم بودن مردم نیست، توضیح داد: من پیش از دیداری که عکس آن منتشر شد دیدار دیگری هم با ملا برادر داشتم و اینطور فکر نمی کنم که ما باید خودمان را از این امکان محروم می کردیم اما نباید این اقدام ما در جهت تقویت طالبان یا مشروعیت بخشی به آن باشد. ما نباید به طالبان مشروعیت بدهیم.

به‌گفته‌ی وزیر امور خارجه دولت روحانی، در همان مقطع زمانی وزیر خارجه چین هم با ملا برادر دیدار داشته و همین طور مقام های عالی رتبه آمریکایی و روس‌ها.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مرزها و مناطق تجاری خراسان رضوی بسته میشه و منتقل میشه به خراسان جنوبی؟
    کریدور و راه اهن شمالی؟
    پهپاد و هلیکوتر با هم با طالبان؟

  2. وقتی با مقامات طالبان دیدار میکنی یعنی من هستم و مسولیت قبول میکنم و استعفا نمیدم.الان کجایی؟کسی مجبورت کرد نباشی؟

  3. دلیل‌ عکس‌برداری دزدانه، کمی بیش از آن چیزی است که خود ظریف گفته: حضرات چشم دیدن ظریف را ندارند. نه تنها ظریف بلکه چشم دیدن هر کسی که متخصص است، شایستگی دارد و هویت مستقلی دارد. اصلاً کدامیک از کسانی که الآن در صدر امورند این خصوصیات را دارند، حتی یک نفرشان چنین نیست.

    3
    3
  4. ای کاش یه نفر از وزارت امور خارجه توانی ظریف رو داشت وزیر نارین الان …متن انگلیس رو بصورت فارسی نوشته بودن بلد نبود فارسی انگلیسی رو بخوانند وای بر ما …کاش یکی از مسولین به اندازه طریق وطن پرست و شایسته بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا