خرید تور تابستان ایران بوم گردی

غلط می‌کنی فیلم مصلحت را ببینی!

حمید داوودآبادی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ جنگ، در یادداشتی با عنوان “مصلحت را نبینید!” در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

فیلم مصلحت که ظاهرا به مذاق بعضیا خوش نیامده، مصداق “فحش را که بر زمین ‌بیندازی، صاحبش برمیدارد” است.

ماجرای یکی از بزرگان ارزشمند مملکت، یکی از علمای عظیم الشان است که دهه شصت، چشم بر امیال و خواستهای دنیایی خویش بست، قضاوتی منصفانه، عادلانه و صادقانه کرد و دو فرزند خود را به جرم تروریست بودن، به جوخه اعدام ‌سپرد.

برای حفظ نظام
برای حاکمیت شرع
برای سر بر قانون نهادن
برای مصلحت انقلاب و انقلابیگری
برای یکسان بودن رییس و مرئوس در برابر قانون
برای …

حیف که اگه اسمش را بگم، یک عده مدعیان متعصب خشک‌ مغز، سینه چاک ‌می کنند و یقه می درانند.

ولی شما، مردم بزرگوار که به هیچ وجه مواردی را که خواهم گفت ندارید، با خیال راحت فیلم مصلحت را ببینید، و باور کنید چنین بزرگواران خالصی در صف انقلاب اسلامی بودند و همچنان ‌هستند، هرچند اندک!

در روزگاری که هر کس دو روز پای انقلاب آسیب دیده، چند روز جبهه بوده، جانباز شده،‌ به خودش اجازه می دهد “مصلحت نظام” را تعیین کند.

وقتی دختر و دامادت، بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، به هر بهانه حتی “کاخ سفید را حسینیه میکنیم” در آمریکا ساکن می شوند.

وقتی فرزندت به بهانه “اطلبوا العلم ولو بالصین” نه در چین، که در انگلیس و کانادا و آمریکا، برای اخذ تابعیت، برای حفظ تاج و تخت و قدرت کشور مطبوع خویش، قسم یاد می کنند. و تا امروز، حتی یک بار، برای حفظ وطن خویش و جمهوری اسلامی ایران،‌ چنین سوگندی نخورده اند.

وقتی پسرت ‌که سنّش از سالهایی که تو برای انقلاب و جنگ زحمت کشیدی، خیلی کمتر است، در کافه های آنچنانی تهران، با نوه رییس و پسر معاون، جشن ‌تولد برگزار میکنند و وسایل چندصد میلیونی و کادوهای میلیاردی به هم هدیه می دهند.

وقتی همان پسرت را در تشکیلات ارزشی جایگاه بالا می دهی و هر حقی برایش قائل می شوی غلط می کنی فیلم مصلحت را ببینی و آخرش بسوزی و اشک بریزی!

یک تیر کلاش به خودت بزن، یک گلوله دوشکا به دیگران!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مصلحت فیلمی بود که حرف دل مردم رو فریاد زد… اینکه جرات دا‌شته باشیم و نشون بدیم خوب و بد در هر لباسی وجود داره… نه اینکه چون عده ای خوششون نمیاد و باب میلشون نیست طوری باید نشون بدیم که فلان لباس مطلقا خوبه و بقیه بد!!!… اشخاصی به اصطلاح روشنفکر که شهدا و انقلاب رو منحصرا برای خودشون میدونن و مابقی رو بیگانه، هیچگاه درکی از عدالت در این فیلم و نظایر اون نخواهند برد!!!!… همینکه اسم این فیلم مصلحت بود کلاهشون رو بندازن بالا

    58
    3
  2. خودت زیاد‌چاک نده مردم خوشون می‌فهمن گذشته هم زمان مرده است ولی همون فکر فساد ده ۶۰ بود که امروز نه تاک خبری نه از تاک نشان

    22
    3
    1. فیلم در مورد حاج آقا گیلانی هستش،رئیس دادگاه انقلاب و رئیس دیوانعالی و شعبه دیوانعالی و همکار صدیق ما بودند.

      26
      2
  3. واقعا دست تک تک عوامل فیلم درد نکنه
    به فاطمه زهرا تهیه کننده و کارگردان رو قسم میدم دست از تلاش بر ندارند و این فرمون رو ادامه بدن

    23
    3
  4. همیشه حقیقت تلخ هست برای عده ای یا لشگری سواستفاده گر انشاالله تمام خیانت کاران دزدان این کشور باستانی سرشون روی دار بره انشاالله انشاالله انشاالله.

    13
    2
  5. البته . اگر محمدی گیلانی الان زنده بود و شرایط الان را می دید . اصلا پسرانش. اعدام نمی کرد که هیچ بلکه پست و مقام بالا هم با آنها می داد.
    اوایل انقلاب شور و هیجانات باعث انجام این کار شد

    18
    4
  6. ببینید با کیا طرفیم که بچه های خودشونو برای کاری که شاید اصلا جرم سنگینی نباشه اعدام کردن اون وقت ما از اینا دمکراسی و احترام به علم و قانون میخوایم

    7
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا