خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا «وینی دپو» در چین ممنوع اعلام شد؟

مقامات چینی به دلیل شبیه دانستن شخصیت «وینی دپو» به رئیس جمهور این کشور در فضای مجازی از اکران یک فیلم جدید ساخته شده در چین جلوگیری کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، پس از این که چینی‌ها شخصیت «وینی دپو» را بارها در فضای مجازی با «شی جین پینگ» رئیس جمهور وقت این کشور مقایسه کردند، مسئولان اداره سانسور سینمای چین از اکران فیلم «کریستفور رابین» به کارگردانی «مارک فورستر» که اقتباسی جدید از رمان «وینی دپو» نوشته «آ.آ میلنه» است، جلوگیری کرد.

اولین بار در سال ۲۰۱۳ و در جریان سفر «شی جین پینگ» به آمریکا عکسی از وی و اوباما در کنار تصویری از «وینی دپو» و یک ببر منتشر شد که بازتاب زیادی در فضای مجازی کشور چین داشت.

رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۴ و در جریان دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن بار دیگر با این شخصیت کارتونی مقایسه شد و ادامه این مقایسه در چند سال اخیر تاکنون چندان خوشایند دولت چین نبوده است.

وینی دپو

ماه گذشته و پس از آن که «جان اولیور» کمدین آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی چندین بار شباهت میان رئیس جمهور چین و شخصیت «وینی دپو» را مورد تمسخر قرار داد،  وب سایت شبکه تلویزونی «HBO» آمریکا در چین فیلتر شد.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان در ممانعت از نمایش فیلم «وینی دپو» در چین موثر بوده باشد این است که سالانه حداکثر ۳۴ فیلم خارجی می‌تواند در سینماهای این کشور اکران شود، اقدامی که چند سالی است برای حمایت از صنعت سینمای داخلی این کشور عملی شده است و این سهمیه بیشتر به فیلم‌های هالیوودی پرهزینه هالیوودی و فیلم‌های خانوادگی اختصاص می‌یابد.

فیلم «کریستوفر رابین» به کارگردانی «مارک فورستر» و محصول کمپانی دیزنی است که از تاریخ سوم اوت اکران خود را در سینماهای آمریکا و چند کشور خارجی آغاز کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا