خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شفیعی سروستانی: قرینه‌ای میان جنگ اسرائیل و فلسطین و آخرالزمان نمی‌بینم

اسماعیل شفیعی سروستانی، پژوهشگر و نویسنده‌ی حوزه‌ی مهدویت، در گفت‌وگویی با انصاف نیوز درباره‌ی نسبت جنگ اسرائیل و فلسطین و آخرالزمان می‌گوید که قرینه‌ای میان این دو نمی‌بیند.

او روایت آخرالزمانی که در خارج از کشور از این جنگ وجود دارد را منسوب به «مسیحیان صلیبی» و «یهودیان صهیونیست» می‌داند که با برنامه مایلند زودتر جهان به آن اتفاق موعود برسد و جنگ اسرائیل و فلسطین را دستمایه‌ی خود قرا داده‌اند.

انصاف نیوز: بعضی‌ها رویارویی اسرائیل و فلسطین را به جنگ آخرالزمان تشبیه می‌کنند. به نظرتان دلیل این روایت‌ها چه در داخل و چه در خارج چیست؟ آیا این دو با هم نسبتی دارند؟

قبل از پاسخ به این سوال شما باید توضیح دیگری بدهم. علت اینکه عده‌ای این واقعه را به جنگ آخرالزمان نسبت می‌دهند این است که غرب مسیحی مخصوصا آمریکایی و اسرائیل صهیونیستی دنبال ایجاد جریان جنگی آخرالزمانی دست‌ساز هستند. به امید اینکه با این اتفاق زودتر از موعد بتوانند به حاکمیت جهانی دست پیدا کنند و برای همیشه بساط مومنان را از جهان پاک کنند. دو جریان صهیونی و صلیبی که بیشتر در آمریکا زندگی می‌کنند در تدارک چنین اتفاقی هستند. (منظور از صلیبی مسیحیان صهیونیست است)

انصاف نیوز: چه نشانه‌ها و شواهدی وجود دارد که این جریان‌ها در کار چنین اقداماتی هستند؟

ده‌ها کتاب در موسسه موعود درباره‌ی همین موضوع منتشر شده است. جریان سیاسی حاکم در آمریکا وابسته به راست مسیحی و مسیحیان صهیونیسم با بیشتر از 70 میلیون نفر طرفدار جدی، گرایش مذهبی پروتستان دارد. همین‌ها به واقعه‌ی جنگ آخرالزمانی و واقعه‌ی جنگ آرماگدون اشارات و اهتمام جدی دارند. اینجا صلیبی‌ها و صهیونیست‌ها به اتفاق نظر می‌رسند.

انصاف نیوز: چرا گروهی در داخل کشور از این روایت‌ استقبال می‌کنند؟

خب علاقه‌ی عموم مردم ایران و شیعیان این است که آخرالزمان را تجربه کنند. در روایات هست که در آخرالزمان جنگ بزرگی رخ می‌دهد. در روایات شیعی هست که آخرین نبردها میان مومنین و یهودیان در فلسطین اشغالی خواهد بود. جنایات رژیم اشغالگر را هم که می‌بینند این گمان برای آن‌ها قوی‌تر می‌شود که دارند به آخرالزمان نزدیک‌تر می‌شوند.

انصاف نیوز: عجیب است که روایت داخلی را از سر علاقه می‌دانید و روایت خارجی را از سر رندی یا با نیات بد. 

بله به این دلیل که روایت خارجی دنبال پروژه است. مسیحیان صهیونیست در ایالات متحده‌ی آمریکا امروز نتانیاهو را وسیله‌ی دست خود قرار داده‌اند که این پروژه را محقق کنند. ما در جهان اسلام این را یک پروژه نمی‌دانیم که باید انجامش دهیم. اما آن‌ها پروژه و برنامه برای عملی کردن دارند.

انصاف نیوز: اهداف داخلی علاقه به این روایت چه می‌تواند باشد؟

اهداف مختلف ممکن است داشته باشند. من نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم. انشاالله که شرایط براساس نیات مومنان پیش برود و جهان از دست شیاطین و یهود خلاص شود.

انصاف نیوز: به نظرتان ممکن است اهداف سیاسی بدی هم پشت این روایت‌های داخلی وجود داشته باشد؟

نمی‌دانم. اطلاعی ندارم.

انصاف نیوز: چه شباهتی بین رویارویی حال حاضر فلسطین و اسرائیل و جنگ آخرالزمان وجود دارد؟ می‌توانید مثالی بزنید؟

مومنان با امید زندگی می‌کنند و دوست دارند امید و صلح در جهان جاری شود. این‌ها می‌خواهند تمام کافران و مشرکان به سوی دین و امامت بیایند. ممکن است این آرزو و خواست در هیئت عملی هم خود را نشان دهد.

انصاف نیوز: مثالی ندارید از شباهت جنگ کنونی اسرائیل و فلسطین و آنچه در روایت‌ها از جنگ آخرالزمان وجود دارد؟

من قرینه ندارم. 

انصاف نیوز: یعنی هیچ شباهتی وجود ندارد؟

من قرینه ندارم که بگویم. قرینه‌ای در ذهن ندارم که بگویم شباهت دارد یا ندارد. آنچه مسلم است می‌دانیم امروز جریان ملعون صهیونیسم به جان مردم و مسلمانان در شرق اسلامی، خاورمیانه و در فلسطین اشغالی افتاده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا