خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر علی مطهری درباره پرداخت بدهی‌های سرخابی‌ها توسط دولت

علی مطهری  می‌گوید پرداخت بدهی‌های تیم‌های فوتبال دردی از مشکلات ساختاری حل نمی‌کند و باید به طور جدی برای ادامه حیات باشگاه‌ها در فوتبال ایران چاره‌اندیشی شود.

نایب رئیس دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شفقنا در مورد وضعیت نامناسب مالی فوتبال ایران و شیوه‌های غلط پرداخت بدهی توسط دولت،‌ بیان کرد: اخیرا با چنین مسئله‌ای به طور جدی مواجه شدیم و اعلام شد که به دلیل بدهی باشگاه‌های لیگ برتر امکان حضور آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد و در نهایت دولت تصمیم گرفت بدهی این باشگاه ها را پرداخت کند تا مجوز حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.

وی ادامه داد: وظیفه کارگروهی در دولت است که بدهی این دو باشگاه را به منزله حضور در لیگ قهرمانان آسیا پیگیری کند تا مشکلی برای ادامه کار نداشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فوتبال برای دولت سرمایه‌ای اجتماعی تلقی می‌شود، بیان کرد: باید به طور اصولی مشکلات ساختاری در فوتبال ایران حل شود چرا که با پرداخت مقطعی بدهی‌ها نمی‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت. آیا تنها شما بدهی قبلی در مورد این باشگاه‌ها را پیش رو دارید؟ آیا در آینده دیگر بدهی انباشت نخواهند کرد؟ بنابراین به طور حتم باید برای ادامه حیات باشگاه‌ها فکری کرد در غیر این‌صورت همواره چنین مسائلی وجود دارد.

‌به گزارش شفقنا ورزشی، اخیرا پس از تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر احتمال کنارگذاشتن تیم‌های بدهکار ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که بدهی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را پرداخت می‌کند تا مشکل این باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا رفع شود.

محمد باقر نوبخت -سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور- در مورد اقدام دولت در راستای پرداخت بدهی باشگاه های پرسپولیس و استقلال اظهار کرد که کارگروهی برای پیگیری این مسئله تشکیل شده است تا دولت اجازه ندهد که این دو باشگاه در تسویه حساب بدهی های خود دچار مشکل شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا