خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنده باد درخت یا زنده باد قطع درختان پارک لاله و قیطریه آقای زاکانی؟

برترین‌ها نوشت: مدتی‌ست که با اخبار مربوط به «پارک قیطریه» از خواب بیدار می‌شویم و شب‌ها نیز با واکنش‌ها به این اخبار می‌خوابیم. در واقع اگر بخواهیم خبرسازترین نقطه تهران در سال جدید را انتخاب کنیم قطعا به سراغ پارک قیطریه می‌رویم. حالا که تب و تاب قیطریه و پارک قدیمی‌اش داغ است، خبری درز کرده که اتفاقی مشابه در پارک لاله در حال وقوع است. یعنی قرار است فضای سبز بخشی که به تازگی در این پارک قدیمی حصارکشی شده از بین برود و شهرداری، ساختمانی در آن بنا کند.

آقای زاکانی، ما به خاطر شما، شبانه از تهران فرار می‌کنیم!

خب به خوبی می‌دانیم که در راس تمام این اتفاقات، علیرضا زاکانی، شهردار تهران قرار دارد. او انگار این‌روزها کمی سر به سر پایتخت‌نشینان گذاشته و دوست دارد با اقدامات خلق‌الساعه‌اش با معدود سرگرمی‌های مردم تهران شوخی کند. این اقدامات او در واقع قشر متوسط را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاقه‌مندی‌های این قشر کم کم رو به نابودی گذاشته می‌شود. 

بنری که در ادامه می‌بینید را مدیران زاکانی درست روبه‌روی پارک قیطریه نصب کرده‌اند؛ یعنی همان‌جایی که می‌گویند قرار است فضای سبز از بین برود و به جای آن مسجد ساخته شود. به نظر می‌رسد تنها بخش صادقانه این تصویر، همان علامت تعجب است. هرچند از این‌ رفتار و اعتماد به‌نفس شهرداری تهران، دیگر کسی متعجب نمی‌شود.

آقای زاکانی، ما به خاطر شما، شبانه از تهران فرار می‌کنیم!

تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله تهران

در ساعات گذشته و در واکنش به اتفاق خبرساز پارک لاله، گروهی از شهروندان و ساکنان محله کشاورز به صورت خودجوش به حصارکشی و برنامه قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله اعتراض کردند. محوطه حصارکشی بیش از ۳ هزار مترمربع است و جنب غربی ایستگاه آتش نشانی(روبروی خیابان پورسینا) قرار دارد.

شیوا آراسته، پژوهشگر حوزه معماری: هنوز از اعتراض به ساخت و ساز در پارک قیطریه و ممانعت از آن فارغ نشدیم که آوار ساخت وساز در پارک لاله بر سرمان می‌ریزد.

حنیف رضا گلزار، فعال محیط زیست: بیش از ۳ هزار مترمربع از فضای سبز بوستان لاله، برای ساخت فرهنگسرا حصارکشی شده و به زودی تغییر کاربری خواهد یافت. آقای شهردار! فرهنگ عمومی جامعه با قطع درختان کهنسال و سرهم بندیِ آجر و سیمان و تیر آهن ارتقا پیدا نمی‌کند. لجبازی با افکار عمومی را تمام کنید!

آزاده مختاری، روزنامه‌نگار: درختان را قطع نکنید. الان حتی فصل جابه‌جایی درختان نیست! یعنی شهر زمین و جا ندارد، فقط باید وسط پارک‌ها، درخت نابود کنید؟

صبرا رئیسی، پژوهشگر حوزه معماری: عکس هوایی پارک لاله؛ یکی از آخرین بازمانده‌های فضای سبز تهران! یکی از آخرین راه‌های تنفسیِ جزیره‌‌ی گرمایی به نام تهران…

آقای زاکانی، ما به خاطر شما، شبانه از تهران فرار می‌کنیم!

و کاربری به نام علی: آقای شهردار کلا اعتقادی به اموال و منافع عمومی نداره. بعد از پارک قیطریه حالا نوبت به پارک لاله رسیده تا درختان تنومندش رو قطع کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا