خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز فریاد مهناز افشار با پایان پرونده یاسین رامین

با اعلام محکومیت یاسین رامین به ۳ سال زندان، همسرش مهناز افشار که هر دو در خارج کشور زندگی می‌کنند، واکنش‌های منفی و صریحی را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، مهناز افشار که تا پیش از مسافرت به خارج کشور معمولا مواضعی همراه با سیاست‌های کشور داشت تا سال‌ها مواضع انتقادی کمی مطرح می‌کرد. او حتی تا یک سال پیش در خارج کشور محجبه بود و با شیبی ملایم حجاب از سر برداشت.

حالا اما پس از انتشار خبر محکومیت شوهرش، با زبانی رادیکال واکنش نشان داده و از آنجا که همسرش در افکار عمومی یک آقازاده‌ی رانت‌خوار شناخته می‌شود که به خاطر سوءاستفاده از مسئولیتی دولتی محکوم شده، به هجمه‌های افکار عمومی هم واکنش نشان می‌دهد.

او شب گذشته در توییتر در اعتراض به حمله‌های مردم به همسرش، نوشت: «لعنت به کسانی که در تلاش هستن حرفها و دروغهای رژیم رو پر رنگ کنند چون هیچ فرقی با خود رژیم ندارند».

یاسین رامین، همسر او، به اتهام اختلاص و واردات شیر خشک تاریخ مصرف گذشته در دادگاه محکوم شده است.

او که مدت‌هاست حامی رضا پهلوی، فرزند محمدرضا شاه پهلوی شده است، حتی یکی از انگیزه‌های محکومیت شوهرش را تخریب رضا پهلوی خوانده است!

مهناز افشار در نوشته‌ی عجیب شب گذشته‌اش نوشته است: «برای من این قصه تازه نیست چون از زمانی که با یاسین آشنا شدم نذاشتن زندگی کنم. یکروز مهریه دروغ میلیاردی، یکروز قتل طلبه، یک روز شیرخشک، و اکثر این خبرها از رسانه اصلاح طلبها و حامیانشان حمایت میشد. چون من فرزند ناخلف اصلاحات بودم و باید تنبیه میشدم.»

او در حالی خود را «فرزند ناخلف اصلاحات» معرفی کرده که در دولت محمود احمدی نژاد رابطه‌ی نزدیکی با اسفندیار رحیم مشایی داشت، از سیاست‌های او حمایت می‌کرد و پس از آن با فرزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی آن دولت ازدواج کرد.


ماجرای یاسین رامین چیست؟

روزنامه‌ی سازندگی در گزارشی درباره‌ی محکومیت یاسین رامین نوشت:

یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد. یاسین، فرزند محمدعلی رامین یکی از مدیران دولت احمدی‌نژاد است و اکنون در خارج از ایران زندگی می‌کند. او همچنین همسر مهناز افشار هنرپیشه ایرانی است که وی نیز در خارج از ایران زندگی می‌کند و مدتی مدعی شده بود از یاسین رامین جدا شده است اما ظاهراً همچنان با هم زندگی می‌کنند.‌

رامین در دوره ریاست آملی‌لاریجانی بر قوه قضائیه به واردات و توزیع شیرخشک آلوده متهم شد. وی در مرداد ۱۳۹۵ با شکایت جمعیت هلال‌احمر ایران به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و حیف‌ومیل اموال دولتی بازداشت و در اسفند همان سال با وثیقه آزاد شد. او متهم بود که 2 میلیون یورو از جمعیت هلال‌احمر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده ‌است.‌ یاسین رامین، کارمند پیمانی جمعیت هلال‌احمر بود که در سال ۱۳۸۶ به‌ عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت رشد که در آلمان مستقر بوده، تعیین شد.

در ادامه این موضوع شرکت «رشد» که وظیفه‌اش تامین و رفع نیاز‌های دارویی کشور و تسهیل واردات دارو بود، یاسین رامین را به سمت مدیرعامل انتخاب می‌کند و در همین ایام، برخی از وظایف جمعیت هلال‌احمر به سازمان تدارکات پزشکی واگذار می‌شود لذا بین این سازمان و مدیرعامل شرکت، اختلافات مالی به وجود می‌آید که سازمان تدارکات پزشکی، رأساً و بدون تشریفات قانونی ناظر بر اداره شرکت‌ها، اقدام به برکناری یاسین رامین و منع فعالیت اقتصادی و تجاری او می‌کند.

به هر حال، رامین در دادگاه بدوی به ۱۷ سال حبس محکوم شد که ۷ سال آن قابل اجرا بود. بعد از تغییر دولت روحانی و قاضی پرونده در آبان ۱۴۰۰ در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد اما این پرونده مختومه نشد و به دیوان عالی کشور رفت. زیرا محمدجواد حشمتی‌مهذب، رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفته بود: «رای پرونده یاسین رامین در دادگاه تجدیدنظر، نافی امکان اثبات مسئولیت مدنی وی در مراجع ذی‌صلاح حقوقی با رعایت کامل تشریفات آیین دادرسی مدنی نیست».

با این حال او توانست از ایران خارج شود. دیوان عالی کشور دیروز با صدور رای نهایی در پرونده اختلاس از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، رای دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تبرئه یاسین رامین را نقض و وی را به حبس و جریمه ۸۷۳.۸۸۷ یورویی محکوم کرد. ظاهراً در این پرونده به خیانت در امانت محکوم شده است. در دادنامه صادره از سوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است: «متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شرط انصاف حکم میکرد ، تصویر یاسین رامین به همراه پدرشان محمدعلی رامین در تیتر خبر می آمد ! یاسین رامین از رانت پدرش بهره برده و سوءاستفاده و اختلاس و کلاهبرداری کرده است ، نه از رانت همسرش … ! محمدعلی رامین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در زمان تصدی وزارت حسینی و از جبهه پیروان خط امام و حزب رایحه خوش خدمت است ، عطر این رایحه کاملا فضا را تسخیر نموده است .

    96
    27
  2. خودش داره با پولای دزدی شوهرش تو خارج عشق و حال میکنه،تازه طلبکارم شده.لعنت به اونایی که ازین […..] حمایت میکنن.

    121
    11
  3. آقای رامین نتونسته فرزندان خودشو بطور شایسته تربیت و ارشاد کنه چطور برای وزارت ارشاد اون پست را گرفت؟

    21
    3
  4. مهناز افشار و حمایت تندش از یک اقازاده‌ و مفسد، چهره واقعی پهلوی و حامیان مدعی‌اش رو نشان نمیده؟ که هر کی هر کاره باشه اگه با اونا باشه مشکلی نداره

    9
    1
  5. نفهمیدم یعنی پسر از کشور خارج شده بعد حکم زندان براش بریدن .اگه این جوری باشه که همه اش نمایشی هستش .این چند سال نمیشد حکم براش ببرن .چند تا بچه مسموم شدن به خاطر جیب یه آقازاده

    18
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا