خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاک‌پشت دریایی در معرض انقراض قشم از مرگ نجات یافت

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: یک لاک پشت دریایی از گونه های در معرض خطر انقراض را از مرگ نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری قشم، «شاهمراد جعفری افزود: این لاک پشت دریایی پس از بیرون آوردن از لابه لای صخره ها و پس از اطمینان از سلامت آن در آب های فیروزه ای خلیج فارس رهاسازی شد.

او ادامه داد: لاک پشت های پوزه عقابی (Eretmochelys imbricata) قشم همه ساله از طریق آب های آزاد وارد آب های خلیج فارس شده و در محل سایت روستای شیب دراز در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر قشم اقدام به تخم گذاری می کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قشم توضیح داد: تاکنون هفت گونه از این آبزی در دریاها و اقیانوس‌ها شناخته شده است که از این بین گونه‌ های لاک پشتان پوزه عقابی، سبز، سرخ، چرمی و زیتونی در خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌ کنند.

جعفری اضافه کرد: در سواحل جنوبی ایران بیش از ۵۰ زیستگاه اصلی برای لاک پشت‌های دریایی وجود دارد که محل چرا، جفت گیری و تخم ریزی آین گونه بوده و بر اساس نتایج به دست آمده لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت سبز بیشترین تعداد لانه سازی یا به بیان دیگر بیشترین مناطق لانه سازی و تخم گذاری در ایران را به خود اختصاص داده است.

او گفت: لاک پشت های پوزه عقابی در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) و جزو گونه های خیلی زیاد در معرض خطر انقراض (Critically Endangeref) ثبت شده اند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا