خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض برخی مردم به درج اقلام بی‌معنی در قبض برق

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: درج اقلام بی‌معنی در قبض برق اعتراض برخی مشترکین شرکت توانیر را در پی داشته است؛ آنان می‌پرسند چرا بدون هیچ توضیحی این اقلام به قبض‌ها اضافه و هزینه برق مصرفی‌شان افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز یکی از عجیب‌ترین اقلام درج‌شده در قبض‌های جدید برق، «هزینه سوخت نیروگاهی» است. یکی از مخاطبان انصاف نیوز در این رابطه می‌گوید: «جالب است که پول سوزاندن مازوت و فروکردن آلودگی در حلق مردم را از خودشان می‌گیرند! ضمن این‌که بالاخره برق با یک نوع سوخت تولید می‌شود و قاعدتا هزینه آن سوخت در محاسبه قیمت انرژی مصرف ما حساب شده است. یعنی آقایان دارند برای کیلووات مصرفی مشخص هر مشترک، دو بار هزینه تولید را محاسبه می‌کنند؟»

در قبض‌های جدید برق، دو بار نام بیمه تکرار شده است؛ یک‌بار تحت عنوان «بیمه» و بار دیگر تحت عنوان «بیمه همگانی حوادث» که این قلم آخر، احتمالا مربوط به بیمه وسایل برقی مشترکین است اما جالب این‌جاست که اثبات آسیب‌دیدن وسایل برقی منازل به‌دلیل نوسانات ولتاژ شبکه، روندی طولانی، نفس‌گیر و در اغلب موارد بی‌نتیجه دارد. به عبارت دیگر، ادارات برق به سختی زیر بار قبول مسئولیت می‌روند و کمتر مشترکی را به دایره دریافت خسارت معرفی می‌کنند.

در مورد اخذ هزینه‌ای تحت عنوان «بیمه» هم تاکنون به مشترکین توانیر توضیحی داده نشده است و بسیاری از مردم نمی‌دانند هزینه چه خدمتی را می‌پردازند.

نکته قابل توجه دیگر در قبض‌های جدید برق، تفاوت بسیار بزرگ میان مبلغ محاسبه‌شده برای برق مصرف پیش از آغاز سال 403 و پس از آن است؛ در قبض برق جدیدی که به رویت خبرنگار انصاف نیوز رسیده است، بهای برق مصرفی در مدت زمان مشابه یک‌ماهه پیش و پس از نوروز 403 و با میزان مصرف تقریبا یکسان، بیش از 2 برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به این معنا، با آغاز تابستان مشترکین توانیر باید منتظر رقم‌های در قبض برق خود باشند که برق سه فازشان را می‌پراند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دلخوش به این مقدار نباشید! آب و برق را مجانی می کنیم، اتوبوس را مجانی می کنیم! ملتی که برای آب و برق مجانی انقلاب کند، «باید» بدتر از اینها به سرش بیاید!

    35
    2
    1. سالانه حدود صد میلیارد دلار کشور یارانه انرژی پرداخت میکند
      دوبرابر بودجه دولت
      دو برابر استاندارد جهانی هم مصرف داریم
      باید جلوی این پایمال شدن ثروت ملی گرفته شود

      1
      1
  2. در قدیم در قبض شرکت برق شماره کنتورقبل و شماره کنتور فعلی و میزان برق مصرفی بر مبنای کیلووات نوشته میشد و هر کس میتوانست با مراجعه به کنتور برق صحت آنرا ببیند ولی چند سال اخیر هیچ شفافیتی در کار نیست و بدون هیچ عدد و آماری که بشود صحت آنرا بررسی کرد فقط قیمت برق مصرفی را اعلام میکنند و این خیلی مشکوک هست

    26
    3
  3. ضمن تشکر از سایت خوب و حقگوی انصاف نیوز گمان میکنم بد نیست که انصاف نیوز بررسی برای عدم شفافیت در صدور قبض برق انجام بدهد. اگر قیمت برق برای هر کیلووات ساعت حتی چند برابر هم شده باشد ولی باز هم باید شرکت برق شفاف عمل کندو شماره کنتور قبلی و فعلی در قبض نوشته شود تا مشترک بتواند صحت آنرا کنترل کند.

    20
    1. یعنی علنا دست تو جیب ملت کردند و با شعار عوامفریبی ریاکاری پدر ملتو درآوردند .دست رو گلوی مردم گذاشتند و فقط به فکر […] خراب شده و […] هستند .

  4. سلام اینارو ک خوندم رفتم قبضمو چک کردم . آقا بخدا فقط ۱۵ هزار تومن بیمه همگانی زده. ۲۴۰۰ هم هزینه سوخت نیروگاه. ما بیمه نخوایم کیو باید ببینیم؟ فقط دزدی هست بخدا. ب وقتش میگن نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا