خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تایید حکم ۶۰ سال حبس برای ۱۱ فعال حقوق زنان گیلان

یکی از وکلای پرونده فعالان حقوق زنان گیلان از تایید حکم مجموعا ۶۰ سال حبس برای ۱۱ متهم این پرونده در شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان خبر داد و تاکید کرد به زودی درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره در دیوان عالی کشور به ثبت خواهد رسید.

به گزارس سایت کلانشهر (گیلان): «رامین صفرنیا خشکنودهانی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ۱۱ فعال حقوق زنان گیلان، اظهار کرد: «من در این پرونده به عنوان وکیل خانم یاسمین حشدری و سارا جهانی و آقای هومن طاهری فعالیت می‌کردم، در روزهای اخیر، حکم شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ما ابلاغ شد.

براساس دادنامه صادره، حکم شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت، عینا تایید و قطعی شده است تا ۱۱ متهم پرونده فعالان حقوق زنان گیلان، مجموعا به ۶۰ سال حبس محکوم شوند. متاسفانه در دادنامه صادره، توجهی به لوایح تجدیدنظر خواهی وکلا نشد، همچنین وقت رسیدگی هم از سوی شعبه تجدیدنظر خواهی تعیین نشد. ما معتقدیم به رای صادره ایرادات حقوقی وارد است از این رو، به زودی درخواست اعاده دادرسی خود را در دیوان عالی کشور به ثبت خواهیم رساند.»

پیشتر، وکلای پرونده به «شبکه شرق» گفته بودند که شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت زهره دادرس، فعال حقوق زنان را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۶ سال و یک روز حبس و به اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرده است. فروغ سمیع‌نیا هم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد. جلوه جواهری هم به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین سارا جهانی، متین یزدانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیا، نگین رضایی، زهرا دادرس و‌ آزاده چاوشیان به اتهام اجتماع و تبانی، هرکدام به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی، هرکدام به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شدند. این دادگاه، هومن طاهری را هم به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.»

مصاحبه‌ی خبرنگار انصاف نیوز با مصطفی نیلی یکی از وکلای پرونده‌ی فعالان حقوق زنان در گیلان را از اینجا بخوانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا