خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روز بدون خودرو در سرعین اجرا می شود»

رئیس اداره ورزش و جوانان سرعین گفت: تعیین یک روز برای مردم به‌عنوان روز بدون خودرو جهت استفاده از دوچرخه‌سواری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مصرف دخانیات اجرا می‌شود.

به گزارش سایت سبلان ما (اردبیل)، «اکبر عبدلی در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: دخانیات اولین و بزرگ‌ترین عامل مرگ‌ومیر قابل‌پیشگیری در جهان است که سالانه ۸ میلیون نفر قربانی از خود به جا می‌گذارد، به همین منظور و برای ایجاد حساسیت از چهارم تا دهم خردادماه هر سال به‌عنوان هفته ملی بدون دخانیات و روز دهم به نام روز ملی دخانیات نامیده می‌شود تا سعی شود در این روزها در زمینه مصرف مضرات سیگار و دخانیات بالاخص سیگار بیشتر صحبت و آموزش و اطلاع‌رسانی شود.

او افزود: استعمال دخانیات بالاخص قلیان روزبه‌روز در بین بانوان بیشتر رواج پیدا می‌کند، همچنین طی ۸ سال گذشته تا کنون شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصرف قلیان در کشور هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان سرعین ادامه داد: مدیریت ارتقای سلامت سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید هر سیگاری که مصرف می‌شود، به معنای واقعی، موجب سوزاندن منابع کمیاب زمین که حیات ما به آن بستگی دارد، می‌شود.

عبدلی به آموزش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و آشنایی آنان در زمینه مضرات مصرف دخانیات و دود تحمیلی آن و تشویق آنها جهت آموزش در سطح خانواده‌های خود تأکید کرد و گفت: آموزش رابطین و بهره‌گیری از آنان در آموزش خانوارها و آموزش کارگران در کارگاه‌ها، کارخانه‌های مختلف و مراکز کارگری و اتحادیه‌های مربوطه باهدف آشنایی با مضرات مصرف دخانیات لازم و ضروری است.

او با اشاره به برنامه‌های جلوگیری از این ناهنجاری‌ها گفت: برگزاری همایش‌های مختلف پیاده‌روی، کوه‌پیمایی، برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی جهت فرهنگ‌سازی، جشنواره ورزشی روستایی و کارکنان نصب بنر توسط شهرداری‌ها و تعیین یک روز برای مردم به‌عنوان روز بدون خودرو جهت استفاده از دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان جهت کاهش ناهنجاری دخانیات است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا