خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۳ خرداد سال ۸۰ | «دولت در وضع معاش مردم و جلوگیری از فساد تلاش کند»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 23 خرداد 1380 | 20 ربیع‌الاول 1422 13 ژوئن 2001

آقای [صلاح] زواوی، سفیر فلسطین [در تهران] آمد. شرحی درباره وضع جاری منطقه داد و گفت، به وضع خطرناکی رسیده است. [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، نتوانسته به وعده امنیت عمل کند و مردم اسرائیل، او را تحت فشار دارند و در مقابل افکار عمومی جهان، برای خودداری از فشار بر مردم فلسطین، به او فشار وارد می‌کند.

حضور جرج تنت، [رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)] از آمریکا در منطقه و پیشنهاد او مبنی برگزارش [جرج] میچل، [رئیس گروه حقیقت‌یاب]، به صورت مشروط مورد قبول اسرائیل و دولت خودگردان قرار گرفته، ولی شرط‌های دو طرف برای طرف دیگر قابل قبول نیست و احتمال موفقیت تنت، کم است و در صورت شکست تلاش‌ها، ممکن است، اسراییل فشار زیادی به فلسطینی‌ها واردکند و اقدام به اخراج فلسطینی‌ها از کل اسراییل و کرانه غربی و غزه کند؛ در این صورت خطر درگیری نظامی در منطقه زیاد می‌شود. درخواست‌ کرد که ایران، قدم‌های مؤثرتری بردارد.

عصر، آقایان [محمدعلی] صدوقی، [معاون پارلمانی رییس‌جمهور] و [محمدعلی] ابطحی، [رئیس دفتر رئیس‌جمهور] آمدند و برای حل مشکلات سیاسی که بین جناح‌ها وجود دارد و نیز تفاهم بیشتر بین رهبری و رئیس‌جمهور استمداد کردند و برای شیوه‌کار مشورت نمودند. گفتم، ضرورت دارد که دولت در وضع معاش مردم و آرامش جامعه و جلوگیری از فساد، تلاش کند.

دیروز اعلام شد که دولت عربستان سعودی، خطوط لوله نفت عراق را که از طریق خاک سعودی به دریای سرخ رفته، به عنوان غرامت تجاوزهای عراق در اواخر جنگ با ایران، تصاحب کرده است؛ عراق برای نجات از وابستگی به خط لوله ترکیه و سوریه و خلیج فارس، این خط را احداث‌کرد، ولی با تحریم نفتی، نتوانست از آن استفاده‌ای کند.

در افغانستان، اسماعیل‌خان، [والی سابق هرات]، جبهه جدیدی در جنوب هرات و نیز استان‌های جنوبی علیه طالبان باز کرده است. لیلا پهلوی، دختر کوچک [محمدرضا] شاه، در هتلی در لندن، به علت شناخته‌نشده‌ای فوت کرده است. در حادثه واژگون‌ شدن کامیونی در راه زاهدان – کرمان، 47 نفر فوت کرده‌اند و اکثرشان افغانی‌اند. دیروز و امروز، در تهران و نقاط دیگر کشور، باران خوبی داشتیم.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا