خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود»

علیرضا ظهیری در سایت شهرآرانیوز (مشهد) نوشت: «سامانه اتوبوس‌رانی در مشهد با دارابودن بیش از ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس سهم اصلی جابه‌جایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی را برعهده دارد. این ناوگان به‌عنوان اصلی‌ترین شبکه حمل‌ونقل عمومی مشهد به‌صورت حداکثری تمام مناطق، خیابان‌ها و محلات شهر را پوشش می‌دهد و حتی حومه مشهد نیز از سامانه اتوبوس‌رانی شهرمان برای رسیدن به مشهد و حتی مرکز این شهر بهره‌مند هستند.

در سال‌های گذشته و اوایل دهه ۹۰ روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر به‌خوبی پیش رفت؛ اما در سال‌های بعد، این روند متوقف شد تا علاوه بر اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد از حد استاندارد بیشتر شود، فرسودگی خودرو‌ها سبب کاهش کیفیت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی شود، از‌همین‌رو و با روی‌کار‌آمدن شورای ششم در شهر مشهد، به موضوع نوسازی ناوگان توجه ویژه‌ای شد و مدیریت شهری در این دوره به‌صورت ویژه پیگیر خرید اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس شد؛ به‌صورتی‌که از سال ۱۴۰۰ تا قبل از امسال، ۱۸۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس به سامانه اتوبوس‌رانی شهری مشهد اضافه شده است و باوجود افزایش مداوم بهای هر اتوبوس، این روند متوقف نشد.

خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌کار

بنا بر اعلام شهردار مشهد، تا پایان سال ۱۴۰۳ قرارداد خرید ۴۷۹ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس دیگر با شرکت‌های مختلف سازنده اتوبوس منعقد شده و هر ماه تعداد درخورتوجهی اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

محمدرضا قلندرشریف در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه سامانه اتوبوس‌رانی شهرداری هم‌اکنون نقش بزرگی در جابه‌جایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی در شهر مشهد و حومه این کلان‌شهر بر‌عهده دارد، افزود: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد ۱۰.۶‌سال است؛ در‌حالی‌که میانگین عمر فرسودگی این ناوگان در کشور ۱۰ سال است.

او ادامه داد: البته پیش از شروع‌به‌کار دوره ششم مدیریت شهری مشهد، میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد بالاتر از عدد ذکرشده بود و در طول سه سال گذشته، تعداد شایان‌توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس نو به ناوگان اتوبوس‌رانی افزوده شده است.

او با تأکید بر اینکه در دوره ششم مدیریت شهری مشهد، نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی یکی از اولویت‌های اصلی بوده است، افزود: در‌همین‌راستا و از نخستین‌روز‌های فعالیت این دوره مدیریت شهری، اقدامات لازم برای خرید اتوبوس‌های نو انجام شد و در همان سال ۱۴۰۰ توانستیم ۸۳ دستگاه اتوبوس نو را به چرخه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه کنیم.

شهردار مشهد در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ افزودن میدل‌باس نیز به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد در دستورکار قرار گرفت و برای نخستین‌بار در این سال شاهد تردد خودرو‌های میدل‌باس در کنار اتوبوس و مینی‌بوس در شهر مشهد بودیم. در این سال نیز با تلاش مجموعه مدیریت شهری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس نو و ۳۰ دستگاه میدل‌باس به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد افزوده شد.

او افزود: همچنین روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۲ با خرید و بهره‌برداری از ۴۵ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ وَن ادامه داشت.

قلندرشریف در ادامه با اشاره به برنامه‌های متعدد مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سال جاری گفت: امسال با شعار «هر روز یک اتوبوس» در حوزه حمل‌ونقل شهر سال مهمی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی خواهد بود و براساس برنامه‌هایی که داریم و قرارداد‌های خریدی که با شرکت‌های خودروساز منعقد کرده‌ایم، تا پایان سال تعداد ۴۷۹ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به‌تدریج وارد چرخه خدمت‌رسانی در شهر مشهد خواهد شد.

او تأکید کرد: از ابتدای سال تا‌به‌امروز نیز تعداد ۴۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس وارد چرخه فعالیت و بهره‌برداری شده است و به صورت ماهانه سعی داریم اتوبوس‌های جدید را به چرخه فعالیت اضافه کنیم. در‌راستای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی سعی شده با ورود هر اتوبوس جدید به شهر مشهد این اتوبوس‌ها بدون انجام فرایند بهره‌برداری وارد چرخه فعالیت شوند.

شهردار مشهد افزود: براساس آمار ارائه‌شده از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری مشهد تا‌به‌امروز تعداد ۱۸۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس با اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد افزوده شده است و این روند نوسازی در سال جاری با قوت ادامه خواهد یافت.»

«امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود»
«امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا