خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان مردی برای آشتی، آزادی و رفاه 

علی عبدالملکی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

وضعیت کشور عزیزمان ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی چندان مناسب نیست و واکاوی عالمانه علل و عوامل آن اجتناب ناپذیر است. 

در بعد داخلی به دلیل ناکارآمدی نظام اداری و و اجرایی، سوء مدیریت ها، حذف نخبگان و عدم به کار گیری کارشناس، مدیران  مجرب، شجاع و کاربلد،  فاصله و شکاف بین مردم و دولتمردان رو به تزاید است. بی اعتمادی به مسئولان به بالاترین سطح خود رسیده وبه چالشی بزرگ بین دولت ملت تبدیل شده است. مردم عملاً تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه می‌کنند و گرانی، تبعیض و فقر، نفس‌ بخش های زیادی از جامعه را به شماره انداخته است. 

رابطه بین مردم با دولت مخدوش، سرد و در پایین‌ترین سطح مشارکت در طول دوره انقلاب اسلامی قرار گرفته است. قهر مردم به ویژه در کلان شهرها با صندوق های رای در انتخابات اخیر مجلس مستندی بر این ادعاست.  

در ابعاد فرهنگی هم عدم واگذاری کار به افراد خوش‌فکر، کارشناسان، دلسوز و  آگاه، عرصه‌های  چون “حجاب  بانوان” و “موضوع زنان” به میادینی پر از مخاصمه  و بدبینی و تنش بین دولت و مردم مبدل شده است. مقوله هایی که با  میدان‌ داری نخبگان  و دلسوزان  به ویژه نسوان اندیشمند جامعه با خویشتنداری و مدارای حاکمیت حل وفصل می شد.  

گویی اراده ای کوته بین، کج اندیش و منفعت طلب به نام انقلابی گری و ذوب در ولایت بیشترین نا مهربانی و جفا را به رهبری معظم  انقلاب روا داشته و هر مقوله ساده فرهنگی و اجتماعی را به پروژه ای  امنیتی  و پر هزینه برای مردم و نظام تبدیل کرده اند.                                     

در بعد بین‌المللی تقریبا در انزوای کامل قرار داریم و نتوانستیم تعاملی مناسب و مستحکم حتی با همسایگان خود برقرار کنیم. بی‌اغراق در بعد بین المللی با هیچ کشور توسعه یافته و پیشرفته ای در دنیا دارای یک رابطه اقتصادی مالی و سیاسی با ثبات، مطمئن و دراز مدت نیستیم. بدترین و شدیدترین قطعنامه‌ها و تحریم‌ها علیه مردم و کشورمان وضع می‌شود.

مع الوصف همه دلسوزان انقلاب از چنین وضعیتی و قهر اکثریت مردم با‌ صندوق های رای ناراحت و نگرانند، هشدار معمار و رهبر کبیر انقلاب که خطاب به مسولین وقت فرمودند: “بترسید از روزی که مردم از شما رویگردان شوند”. این روزها ها بیشتر از هر زمان دیگری در گوش جان آگاهان و دلسوزان جامعه طنین انداز است و سخنان و توصیه های همیشگی و چند باره رهبر معظم انقلاب که بر  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند، مورد غفلت و نامهربانی برخی اصحاب قدرت قرار گرفته است.

در چنین برهه‌ی خطیر و حساسی ضمن گرامیداشت خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان خدومش، انتخابات زود بهنگام‌ ریاست جمهوری را باید به فال نیک گرفت و تدبیر هوشمندانه قوه عاقله کشور را ستود و تحسین کرد. در این میان تایید صلاحیت دکتر مسعود پزشکیان که همواره با صدایی رسا می‌گوید: “من یک اصلاح طلب هستم.” مرکز ثقل هوشمندی و دور اندیشی نظام برای افزایش مشارکت مردم بوده است.

اینک دکتر مسعود پزشکیان با صلابت و سلامت و با هزاران امید و آرزو برای ایران و آمده است: اعتماد مخدوش شده ملت را بازسازی کند. از حرمت و کرامت زنان و مردان ایرانی پاسداری کند. حقوق شهروندی ایرانیان  در درجه اول اولویت قرار گیرد. آمده است بذر آشتی بکارد، اعتماد بیافریند ومهربانی توزیع کند. آمده است: خط پایانی بر مهاجرت نخبگان و جوانان مستعد ایران باشد. آمده است: تا بر آزادی سلام کند، آنرا پاس بدارد تا منتقدین دلسوز قدر بینند و بر صدر بنشینند، اصحاب قلم و اهالی فرهنگ و هنر کرامت یابند و محترم باشند. تا ایران از آن همه ایرانیان باشد.

پزشکیان آمده است: خشونت را ممنوع کند؛ احضار و تفتیش و شنود را فقط و فقط برای معاندان و جاسوسان و براندازان تجویز نماید. آمده است تا خودی و غیر خودی نداشته باشیم، تا بر دستان نیرو های خدوم انتظامی به جای  باتوم  گل باشد، زنان و دختران در خیابان ها  امنیت داشته باشند، آمده است تا نیازی به گشت های ارشاد نداشته باشیم و سلام و لبخند به یکدیگر هدیه کنیم. پزشکیان آمده است: تا اصولگرا واصلاح طلب و ملی گرا و چپ و راست حول محور آبادانی ایران عزیز به جای تخریب و تهدید به گفت وگو بنشینند. او آمده‌است: تا مانع حمله به سفارت همسایگانمان شود.

دکتر پزشکیان آمده است: تا ایده گفت وگوی تمدنها بار دیگر از لسان رییس جمهور ایران در سازمان ملل به سراسر جهان مخابره شود تا همه به آن افتخار کنیم و ایرانیان خارج از کشور سرمایه های خود را عاشقانه و آزادانه در ایران سرمایه گذاری کنند و تعامل سازنده با همه کشور های دنیا از سر گرفته شود.

و در یک کلام پزشکیان آمده است: تا در عرصه‌ی داخلی آشتی ملی و آرامش و رفاه اجتماعی و در عرصه بین المللی تعامل سازنده با همه کشور های دنیا را برای ایران عزیز به ارمغان آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا