خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۵ تیر سال ۸۰ | یک درخواست از قوه قضاییه

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در تیر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 15 تیر 1380 | 14 ربیع‌الثانی 1422 6 جولای 2001

«برای اقامه نمازجمعه به دانشگاه [تهران] رفتم. خطبه‌ای درباره صبر و خطبه‌ای در مناسبت‌های هفته ایراد کردم و از قوه قضاییه خواستم که در مقابل‌ کارهای خلاف عرف بین‌المللی دادگاه‌های آمریکا که علیه کشورهای دیگر رأی صادر می‌کنند، مقابله به مثل کند؛ به‌خصوص که اتهام‌های مهمی علیه آمریکا، در خصوص اسقاط ایرباس ایران و مسدود کردن اموال ایران و نیز مفقود شدن دیپلمات‌های ایران در لبنان وجود دارد.

عصر دکتر [سیدمحمود] طباطبایی آمد. درباره بنیاد امور بیماری‌های خاص و وضع وزارت بهداشت و درمان مذاکره و در مورد درجه قند [خون] من، صحبت شد.

هواپیمای جاسوسی آمریکا که چندی پیش در جنوب چین، فرود اضطراری کرده بود، توسط هواپیمای باری روسیه، به آمریکا برده شد. آمریکا مایل بود، هواپیما را در چین تعمیر و پرواز دهد؛ چین نپذیرفت.

در سفر [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل] به فرانسه، تظاهرات وسیعی علیه او شد و اعلام کرد که از مذاکراتش با رهبران اروپا، چیزی به دست نیاورده. در اندونزی، آقای [عبدالرحمن] وحید، [رئیس‌جمهور]، تهدید به انحلال پارلمان کرده است؛ در صورت اصرار پارلمان برای استیضاح. در مقدونیه، علی‌رغم اعلام آتش‌بس، درگیری‌ها ادامه دارد. امروز در جنوب‌شرقی آسیا، سیل و طوفان، چند کشور را در نوردید و در ترکیه هم خسارات زیاد داشت.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا