خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازگشت حجاج و تشدید اقدامات پیشگیرانه یزد

با توجه به بازگشت حجاج، اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و ارائه خدمات در پایگاه مراقبت مرزی یزد تشدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، «معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از سال ۱۳۸۷ با استقرار پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد، اقدامات موثری در اجرای مقررات بهداشتی بین‌المللی (IHR) و پیشگیری از ورود بیماری‌های واگیر به استان انجام می شود.

دکتر محسن میرزائی افزود: با توجه به بازگشت سه هزار و ۱۳۰ زائر یزدی حج تمتع طی ۱۳ پرواز از ۲۱ تیر الی ۲۴ تیرماه، تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ سلامت زائران و جامعه در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: ۱۰ کارشناس بیماری‌ها، پنج پزشک، دو کارشناس آزمایشگاه و دو کارشناس سلامت محیط از مرکز بهداشت شهرستان یزد، مسئولیت معاینات پزشکی، غربالگری بیماری‌های واگیر، نمونه‌گیری و صیانت از سلامت زائران را بر عهده دارند.

میرزایی تصریح کرد: تا این لحظه پنج پرواز از فرودگاه جده، هزار و ۱۷۵ زائر را به یزد منتقل کرده‌ است که از این تعداد، ۵۲ نفر از زائران با علائم شبه آنفلوانزا، نمونه‌گیری PCR کووید۱۹ و آنفلوانزا انجام و نتایج به آزمایشگاه ارسال شده است.

او ادامه داد: با توجه به احتمال ورود بیماری تب دنگی و ناقل آن به استان، پایگاه مراقبت مرزی به رپید تست‌های تشخیصی تب دنگی مجهز شده و دو مرحله چک حشره‌شناسی با استقرار ۶۰ اویترپ (تله‌گذاری حشره‌شناسی) در نقاط مستعد فرودگاه انجام شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا