خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تعویق ۱۲ ماه حقوق ۱۸کارگر نگهبان شرکت «آینده سازان» لوشان

یکی از کارگران شاغل شرکت «آینده سازان» در لوشان از تعطیلی و تعویق حدود ۱۲ ماه حقوق ۱۸کارگر نگهبان این کارخانه خبر داد و گفت: کارفرما از اردیبهشت سال گذشته حقوق کارگران راپرداخت نکرده است.

این کارگر که به نمایندگی از همکارانش سخن می‌گفت، در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت تعاونی صنعتی آینده سازان تولید کننده صنایع مفتولی در شهرک صنعتی جمال آباد لوشان در شهرستان رودبار گیلان است که حدودا دوسال پیش به سبب افزایش مشکلات سهام داران با بیش از ۱۸۰کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۱۸کارگر نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.

او با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت حقوق کارگران باقی مانده با تاخیر مواجه شده است، افزود: معوقات حقوقی مربوط می‌شود به ۱۸ کارگری که از زمان تعطیلی شرکت آینده سازان محافظ اموال کارخانه بودند.

این کارگر در خصوص معوقات حقوقی ۱۸کارگر نگهبان شرکت آینده سازان لوشان گفت: معوقات حقوقی این تعداد کارگر مربوط می‌شود به حقوق ۱۰ ماه سال گذشته و عیدی و پاداش پایان سال و دو ماه حقوق ازسال جاری. در عین حال کارگران این کارخانه از سال ۱۳۹۵ سنوات طلبکارند.

وی همچنین در مورد معوقات بیمه این کارگران اظهار داشت: حدودا ۵ ماه حق بیمه کارگران این کارخانه به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده و کارگران در زمینه دریافت خدمات درمانی در مراکز درمان ملکی سازمان با مشکل مواجه اند.

طبق اظهارات وی؛ همزمان ۴ تا ۵ کارگر هم شرایط بازنشستگی دارند اما به دلیل آنکه کارفرمای چند ماه حق بیمه آن‌ها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

وی تصریح کرد: بدون تردید بی‌توجهی کارفرمایان واحدهای تولیدی به مشکلات کارگران‌شان مستقیما در کیفیت محصولات تاثیرگذار است، اما ۱۸ کارگری که به امید آینده بهتر در زمان تعطیلی کارخانه از اموال آن محافظت کردند نبایستی امروز دچار بلاتکلیفی در تامین معاش بشوند.

وی تاکید کرد: خواسته کارگران شرکت «آینده سازان» از بخش خصوصی کارخانه این است که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت کامل مطالبات کارگران اقدام کند تا سهم خود را نسبت به این قشر مظلوم و خدمتگزار ادا کرده باشد. هرچند که دریافت حقوق و سایر مطالبات در زمان مناسب و به موقع خود حق طبیعی کارگران این واحد تولیدی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا