خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیر کل بهزیستی کرمان: بیشتر کودکان کار غیرایرانی هستند

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: ۶۰۲ کودک کار در استان وجود دارد که از این تعداد ۸ نفر ایرانی و مابقی اتباع هستند.

به گزارش سایت گفتارنو (کرمان)، «علیرضا وحیدزاده در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: برای این کودکان سه مرکز خدماتی کودکان کار وجود دارد که به آنها خدمات ارائه می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه ظرف یک ماه آینده مرکز ماده ۱۶ویژه بانوان در کرمان فعال خواهد شد، اظهارداشت: مراکز ماده ۱۶، مراکز کنترل کاهش آسیب هستند و کسانی که در این مراکز پذیرش می‌شوند توسط شهرداری و با دستور قضایی به ما معرفی می‌شوند.

وحیدزاده ادامه داد: افرادی که با دستور قضایی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند حدود سه ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند.

او با بیان اینکه از اواخر سال گذشته ۱۶ مددکار را در دو گروه ۸ نفری در کنار ماده ۱۶ قرار دادیم، گفت: پروژه ماده ۱۶ هزینه‌های بسیاری بر ما تحمیل کرده حدود ۹ میلیارد در این زمینه بدهکاریم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان به بحث حق پرستاری نیز اشاره کرد و گفت: حق پرستاری به خانواده‌هایی که در آنها افراد معلول دارای معلولیت شدید و خیلی شدید وجود دارند و از آنها در خانه نگهداری می‌کنند پرداخت می‌شود.

وحیدزاده خاطرنشان ساخت: حدود ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه مسکن به خانواده‌های معلولینی که مسکن ندارند پرداخت می‌کنیم سال گذشته برای اولین بار کمک هزینه مسکن به همه مشمولین پرداخت شده است.

او به مشاوره پزشکی قبل از ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: هر چه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کند آمار معلولین روند افزایشی دارد لذا باید از مشاوره‌های ژنتیک استفاده کنید ضمن این که بخشی از معلولیت‌ها جنبه ژنتیکی و بخشی دیگر به دلیل عدم خودمراقبتی است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های مداخلات اجتماعی را دولت تامین می‌کند و مابقی از طریق صنایع، معادن، خیرین و… تامین می‌گردد.

او تصریح کرد: تقاضا برای ایجاد مکانی برای سالمندان در استان کرمان رو به افزایش است در شرایطی که برخی از مراکز خدمات سالمندان به دلیل عدم استفاده باید تعطیل شوند.

وحیدزاده همچنین به بحث واگذاری کولرهای گازی به مددجویان مناطق گرم استان اشاره کرد و بیان داشت: احتمال ابتلا به زخم بستر در معلولان وابسته به تخت در مناطق گرم زیاد است به همین دلیل مدیران بهزیستی استان کرمان ضمن هماهنگی با مدیران کشور با توجه به تقاضاهای مکرر و مشکلات فراوان جامعه هدف طرحی را پایه‌ریزی کردند که به واسطه آن در صورت تامین نیمی از هزینه کولر گازی توسط هر کدام از آحاد جامعه هدف، نیمی دیگر نیز توسط خیرین و شرکای اجتماعی بهزیستی کشور تامین شده و کولرهای گازی خریداری و به مددجویان واگذار گردد.

او افزود: با انتشار فراخوان بهزیستی بیش از ۴۰۰۰ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در این طرح ثبت نام کرده و مبلغ خودیاری خود را پرداخت کردند و بهزیستی استان بر اساس توافق اعلام شده، اسامی متقاضیان را به بهزیستی کشور اعلام و تقریبا به ۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی وسایل سرمایشی واگذار شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۹۵ درصد فعالیت ما برون سپاری شده و به بخش غیر دولتی واگذار شده و تنها به این تشکل‌ها یارانه پرداخت می‌شود.

وحیدزاده اظهار داشت: استان کرمان جزو معدود استان‌هایی است که پایه تشکل‌ها در آن بسیار قوی است ضمن این که هر کدام از این تشکل‌ها چند فعالیت را بر عهده دارند که یا از ما مجوز مستقیم دارند یا مجوز مرکز را دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که اجازه ندهند نگاه مردم به تشکل‌ها تغییر کند زیرا در هر جامعه‌ای که تشکل‌های بیشتری وجود داشته باشد مدنیت در آن جامعه قوی‌تر است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان یادآور شد: هر سال بین ۳ هزار تا ۵ هزار مورد، تسهیلات در راستای توانمندسازی به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود ضمن این که از اولویت‌های سازمان‌های دولتی می‌توان به توانمندسازی مددجویان اشاره کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا