خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۹ مرداد سال ۸۰ | مطالعه‌ی یک سند مهم سرّی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 19 مرداد 1380 | 20 جمادی‌الاول 1422 10 آگوست 2001

«پیش از ظهر، برای شرکت در مراسم راهپیمایی حمایت از انتفاضه فلسطین رفتم. بخشی از خیابان انقلاب تا مقابل دانشگاه [تهران] را در صفوف مردم بودم. گرم ابراز احساسات کردند؛ مثل راهپیمایی‌های معمولی، جمعیت زیاد نبود و شهرستان‌ها، بهتر از تهران بود.

بولتن‌های زیادی برای مطالعه به خانه آورده بودم. وقت را پُر کرد؛ منجمله یک سند مهم سرّی که کارشناسان آمریکایی، درباره ضررهای خصومت با ایران و منافع همکاری دو کشور، برای دولت آمریکا تهیه کرده‌اند.

مهدی، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت]، مطالب زیادی درباره سیاست‌ها و تکنولوژی‌های انرژی و نفت و گاز گفت؛ منجمله اینکه تأخیر صدورگاز ایران به ترکیه به خاطر تأخیر ایران در آماده‌سازی مرکز سنجش گاز است که قرار است، به تأیید یکی از شرکت‌های معتبر جهان برسد و هنوز نرسیده و از ضرر فراوان تولید اتومبیل‌های ایرانی با کیفیت پایین، منجمله [مصرف] سوخت زیاد و آلوده‌کردن محیط زیست. برای بازدید مرکز تحقیقات نفت و گاز و درخصوص تکنولوژی حذف سکوهای نفتی در دریا و بُردن تأسیسات لازم در کف دریا و سر چاه‌ها، عازم اروپاست.

اعلام شد که 50 هواپیمای جنگی و پشتیبانی آمریکا و انگلیس، بعضی تأسیسات جنوب عراق را بمباران کرده‌اند. عراق گفت، فقط یک کشته و 11 زخمی داشته. اسراییل به تلافی بمب‌گذاری دیروز در بیت‌المقدس، چندین دفتر حکومت خودگردان [فلسطین] را تصرف کرده و با [هواپیمای] اف-16 کرانه غربی را بمباران کرده است.

در مقدونیه، جنگ داخلی ادامه دارد و مذاکرات متوقف شده و صحبت از تجزیه کشور است. ترکیه، بخش ترکی رادیو [دویچه‌وله] آلمان و بی بی سی را ممنوع کرده است. سلطانعلی [محمدزاده]، باغبان جدید منزل‌ گفت، حقوق ماه خود را گرفته، ولی در اتوبوس سارق از جیب او زده است؛ گفتم جبران می‌کنم.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا