خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بلوک هبلکس چیست؟

رپورتاژ آگهی

چکیده : در این مطلب به بررسی بلوک هبلکس و مزایا و معایب آن پرداختیم.

بلوک هبلکس از جدیدترین مصالح ساختمانی است و نمونه‌ای از بتن هوادار اتوکلاوی می‌باشد. دارای وزن بسیار سبک بوده و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، امروزه به طور گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تمام نکات مربوط به بلوک هبلکس آشنا کنیم.

بلوک هبلکس

این محصول پرطرفدار، از ترکیب و پخته شدن ماسه سیلیسی و پودر آلومینیوم، آهک و سیمان، همچنین آب تولید می‌شود. تمام مواد ترکیب شده در دمای 200 درجه سانتی‌گراد و فشار 12 اتمسفر به دست می‌آیند. تولید بلوک هبلکس در شرایط ویژه سبب شده تا این محصول به شکل فوق العاده‌ای، کارآمد عمل کند.

با توجه به بلوک های موجود در بازار، بررسی و خرید بلوک هبلکس می تواند باعث شود از نظر هزینه و زمان صرفه جویی داشته باشید، زیرا بلوک هبلکس یکی از بهترین بلوک های موجود در بازار ایران میباشد.  

بررسی مزایا و معایب بلوک هبلکس

بلوک هبلکس به عنوان یک جزء اساسی در صنعت ساخت و ساز، از قابلیت‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است. با توجه به مزایای بسیاری که دارد، اما معایبی نیز داشته که می‌تواند اجرای یک پروژه را مختل کند.

با سیپورکس (siporex.ir)در این مطلب همراه باشید تا در ادامه مزایا و معایب بلوک هبلکس را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم.

مزایای بلوک هبلکس

بلوک هبلکس دارای مزایای مختلفی می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم، بلوک هبلکس سیپورکس دارای تمامی این ویژگی ها میباشد و یکی از بهترین بلوک های موجود در بازار ایران میباشد.

وزن سبک: بلوک دارای وزنی در حدود 550 تا 600 کیلوگرم است. این وزن به ازای هر متر مکعب بوده که سبب آسانی در جابجایی و سهولت در به کارگیری آن می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت: به دلیل شرایط ویژه‌ای که در هنگام تولید پشت سر گذاشته است در برابر آتش و گرما بسیار مقاوم بوده و سبب کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود.

ایمنی در زلزله: بافت و وزن سبک آن هنگام بکارگیری در ساختمان‌ها سبب می‌شود تا در مواقع بروز زلزله ایمنی ایجاد کنند. 

مقاوم در برابر سرما و آتش: بلوک هبلکس در برابر سرمای شدید و آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهید و باعث ایمن شدن هر چه بیشتر ساختمان‌ها می‌شود.

قابلیت سرعت اجرای بالا: بلوک‌‌های هبلکس را معمولا به وسیله چسب مخصوص به هم متصل می‌کنند. به همین دلیل به سرعت کار گذاشته می‌شوند.

قابلیت برش خوری: از بهترین ویژگی آن‌ها می‌توان به قابلیت جوشکاری و میخ زنی آن‌ها اشاره کرد. چرا که به این صورت می‌توان آن‌ها را در اندازه و ابعادی که مورد نیاز است برش داد و به همدیگر متصل کرد.

 قابلیت بازیافت: دیگر ویژگی بارز بلوک هبلکس قابلیت بازیافت آن است. به این صورت اگر در هنگام ساخت و به کارگیری، دچار آسیب شدند به آسانی می‌توان از بلوک‌های شکسته در اجرای سقف استفاده کرد.

عایق صوتی : در آپارتمان‌های کوچک و زندگی اجتماعی امروزه، وجود چنین قابلیتی برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا بسیار کارآمد می‌باشد. 

قابلیت سفارشی سازی: توانایی سفارش آن در اندازه و ابعاد مختلف، یکی دیگر از مزایای بلوک هبلکس است.

سهولت در حمل و نقل: به دلیل وزن کم و همچنین نوع بسته بندی آن‌ها، کار حمل و نقل این مصالح ساختمانی بسیار آسان و بدون دردسر صورت می‌گیرد.

معایب بلوک هبلکس

مقاومت فشاری کم: از معایب اصلی و مهم بلوک هبلکس می‌توان به مقاومت پایین آن در برابر فشار‌های جانبی اشاره کرد. دارای عدم استحکام و قدرت پایداری کمی بوده، به همین دلیل به عنوان مصالح دیوار‌های باربر قابلیت کاربری ندارند و از آن‌ها باید برای ساخت دیوار غیر باربر استفاده کرد. 

اتصال پذیری کمی دارد: بلوکهبلکس به نسبت دیگر مصالح ساختمانی، قدرت انعطاف پذیری کمتری دارد و نمی‌تواند به سادگی به سازه متصل شود و نیاز به پیاده سازی خاص و اصولی دارد. 

بالا بودن هزینه تولید: در تولید آن از سیلیس استفاده شده است. استخراج سیلیس و فرایند تولید این محصول بسیار پرهزینه بوده و یکی از معایب آن شناخته شده است و از باقی بلوک ها کمی گران تر میباشد.

طولانی بودن مراحل ساخت: به دلیل اینکه در ساخت بلوک هبلکس باید از ترکیب چندین عنصر استفاده کرد، مراحل استخراج، ترکیب و همچنین متخلخل سازی آن‌ها زمان‌بر بوده و نیازمند به نیروی کار زیاد و وقت زیادی می‌باشد.

نکته: اما لازم است ذکر کنیم این محصول با امتیازات بالا و قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد، برتری‌های زیادی نسبت به سایر روش‌های ساخت دارد و می‌توان از معایب آن چشم پوشی کرد.

همچنین پیشنهاد میشود قبل از خرید با کارشناسان سیپورکس (02188780480) مشورت نمایید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

ابعاد بلوک هبلکس

 بلوک هبلکس ابعاد بزرگتری به نسبت دیگر مصالح ساختمانی دارد و به همین دلیل سرعت اجرای آن‌ها بیشتر است. این محصول با توجه به ابعاد استاندارد تولید می‌شود و در تمام کارخانه‌ها آن‌ها را به صورت مشترک در اندازه‌های تعریف شده تولید می‌نمایند. مشتری می‌تواند با توجه به قابلیت برش خوری بلوک هبلکس آن را در ابعاد مختلف و متناسب با شرایط پروژه سفارس دهد.

بلوک هبلکس سیپورکس دارای ابعاد زیر میباشد:

بلوک هبلکس 8 سانتیمتری

بلوک هبلکس 10 سانتیمتری

بلوک هبلکس 15 سانتیمتری

بلوک هبلکس 20 سانتیمتری

خرید بلوک هبلکس 

خوشبختانه امروزه برای تهیه محصولات مختلف و همچنین خرید بلوک هبلکس دیگر نیاز نیست مشتریان به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند و وقت ارزشمند خود را هدر دهند. افراد به راحتی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی و مشاهده انواع مختلفی از محصول به بررسی تمامی مزایا و معایب آن‌ها بپردازند و در نهایت نمونه مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن سفارش دهند.

قیمت بلوک هبلکس

 با توجه به وجود کارخانه‌های متعدد در امر تولید این محصول، نمی‌توان یک قیمت ثابت و تعیین شده برای آن در نظر گرفت، زیرا هر تولید کننده با توجه به ابعاد و متریال به کار رفته در محصول خود، یک قیمت نهایی را اعلام می‌کند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها بهتر است با کارشناسان سیپورکس از طریق شماره 02188780480 تماس حاصل نمایید و در این زمینه مشورت کنید، همچنین برای بررسی انواع بلوک میتوانید به وب سایت سیپورکس به آدرس siporex.ir نیز مراجعه نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا