خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»

سایت کلانشهر (گیلان) گزارشی از تجهیزات خنک‌کننده بیمارستان پیروز لاهیجان تهیه کرده است که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

«یک شهروند لاهیجانی حاضر در بیمارستان پیروز گفت: مشکل فضای گرم و آزاردهنده محیط بیمارستان را با بخش مدیریت بیمارستان هم مطرح کردم اما تاثیری در حل مشکل نداشته چون یا چیلرها و کولرها خراب هستند یا جوری تنظیم شده اند که قدرت سرماسازی برای فضای بزرگ بیمارستان را ندارند و به جز این برق بیمارستان هم چند بار قطع شده است

بیمارستان 225 تختخوابی پیروز لاهیجان بعد از آغاز به کارش در سال 1397 بخشی از دغدغه های سلامت و درمان مردم شهرستان لاهیجان و غرب گیلان را با حضور پزشکان و کادر درمان متخصص دولتی برطرف کرده است.

اما همزمان با فرا رسیدن گرمای تابستان، شماری از بیماران و همراهانشان در این بیمارستان با معضل تهویه نامناسب و ناکافی بودن دستگاه های سرماساز مواجه هستند.

تابستان داغ و هوای شرجی گیلان در بعضی روزها بیماران و همراهانشان را ناچار ساخته تا برای قابل تحمل کردن فضا، شخصا مبادرت به تهیه پنکه های رومیزی و دیواری کنند.

یکی از بیماران بستری در این بیمارستان به کلانشهر گفت: به طور کلی افرادی که در بیمارستان بستری می شوند حال جسمی مناسبی ندارند و نیازمند محیطی با رعایت استانداردهای حداقلی برای طی کردن دوره درمان خود هستند. اما بیماران بستری در «پیروز» اگر موفق شوند به کمک پزشکان و پرستاران بیمارستان بیماری ای که باعث بستری شدنشان شده را درمان کنند، بابت گرمازدگی باید بار دیگر تحت درمان قرار بگیرند .

همراه یکی از بیماران بستری هم در این ارتباط به کلانشهر گفت: بیمار ما بیش از دو هفته گذشته را در آی سی یو بستری بوده است. طی این مدت گرمای محیط بیمارستان ما و بیمارمان را به شدت عصبی و کلافه کرده است.

«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»
«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»

او گفت بارها پیگیر رفع مشکل حاکم بر بیمارستان بویژه شرایط بخش آی سی یو شده ام اما در کمال تعجب می گویند کاری از دست ما ساخته نیست خودتان پنکه بیاورید.

این شهروند لاهیجانی توضیح داد: مشکل فضای گرم و آزاردهنده محیط بیمارستان را با بخش مدیریت بیمارستان هم مطرح کردم اما تاثیری در حل مشکل نداشته چون یا چیلرها و کولرها خراب هستند یا جوری تنظیم شده اند که قدرت سرماسازی برای فضای بزرگ بیمارستان را ندارند و به جز این برق بیمارستان هم چند بار قطع شده است که حتی یک بار موضوع در سطح رسانه های کشوری هم مطرح و رئیس بیمارستان هم برکنار شد.

اشاره این شهروند به قطع برق بیمارستان پیروز در ششم مردادماه است که باعث واکنش بسیاری از مدیران استانی و تشکیل کمیته بحران در شهرستان و مرکز استان شد و فرماندار و نمایندگان دیگر ادارات شهرستان در بیمارستان مستقر شدند.

به دنبال این اتفاق محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد یکی از مدیران بیمارستان به دلیل عدم پاسخگویی و در دسترس نبودن از مسئولیت خود برکنار شد.

هر چند که رئیس دانشگاه علوم پزکی گیلان اعلام کرد با اقدامات به موقع فرمانداری لاهیجان، برق بیمارستان وصل شد و هیچ گونه اتفاقی در بیمارستان رخ نداد اما به نظر می رسد مشکل «دمای آسایش» در بیمارستان پیروز لاهیجان برای بیماران بستری، همراهانشان و حتی پرستاران و دیگر شاغلان بخش ها همچنان حل نشده باقی مانده است.

«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»
«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»

اینکه به جای حل مشکل اساسی مانند تهویه سالم در بیمارستان از بیماران خواسته شود برای خنک شدن در بیمارستان با خود پنکه بیاورند راهکار درستی در راستای وظایف مدیریت بیمارستان در مقابل سلامت و حفظ کرامت آنها نیست. به جز این تهویه بیمارستان ها باید دارای استانداردهای لازم همراه با تنظیم اکسیژن، تصفیه هوا و تنظیم رطوبت محیط بستری بیماران و فعالیت برای کادر درمان باشد. وجود پنکه در هر اتاق و راهروی بیمارستان قطعا باعث گردش سریع گرد و غبار و مواد آلاینده می شود و کنترل دمای محیط به نحو مطلوب از دست می رود.

این انتظار وجود دارد که مدیران بیمارستان پیروز لاهیجان و علوم پزشکی استان گیلان در سریع ترین زمان ممکن با پیگیری موضوع، نسبت به برطرف کردن دغدغه مهم بیماران و همراهانشان اقدام کنند. نیاز به تاکید نیست که آستانه ی تحمل بیمار به دلیل درد و رنج ناشی از کسالت، دیگر جایی برای شکیبایی ساعات طولانی گرمای محیط بیمارستان باقی نمی گذارد.»

«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»
«گلایه» بیماران بیمارستان پیروز لاهیجان | «گرمتان است پنکه بیاورید»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا