خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«یکم شهریور بازدید از موزه‌های همدان رایگان است»

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همزمان با فرارسیدن یک شهریور زادروز حکیم بوعلی سینا و روز همدان، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که یکی از آن، بازدید رایگان از موزه‌های استان است.

به گزارش سایت همدان پیام، به نقل از ایرنا، «علی خاکسار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظر به مطالبه عمومی و لزوم آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری، همچنین به منظور آمادگی تاسیسات گردشگری استان در میزبانی از گردشگران در یکم شهریورماه که به روز پزشک، همدان و پاسداشت حکیم بوعلی سینا نام گرفته است، برنامه های متنوعی در استان همدان اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال همدان با ثبت هگمتانه در فهرست میراث جهانی افتخار آفریده است، شاهد برپایی برنامه‌هایی مرتبط با این موضوع خواهیم بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: ۲ سمینار و کارگاه آموزشی توسط اداره کل میراث فرهنگی با همکاری مرکز پژوهشی گردشگری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در روزهای جمعه و شنبه دوم و سوم شهریورماه برگزار خواهند شد.

خاکسار ادامه داد: جمعه دوم شهریور از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه کارگاه آموزشی با موضوع فلسفه سفر- تجربه گرایی در سفر توسط «حسین عبداللهی» از جهانگردان و راهنمای گردشگری کشور برپا می شود.

او ادامه داد: سمینار آموزشی با موضوع مهمان نوازی با سخنرانی «امیدرضا کاظمی» مشاور توسعه کسب و کار مهمان نوازی برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: این کارگاه و سمینار آموزشی به صورت رایگان با همکاری مرکز پژوهش گردشگری معماری همدان برگزار شده و به حاضران گواهی اهدا خواهد شد.

پخش ۶ فیلم به مناسبت روز همدان از شبکه مستند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همزمان با یکم شهریور زادروز اندیشمند نامدار ایرانی حکیم بوعلی سینا و روز همدان، ۶ فیلم مستند با موضوع استان همدان از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

خاکسار اظهار کرد: فیلم‌های مستند «خان بی‌بان» به تهیه‌کنندگی ناصر شعبانی، «هادی معرفت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا اوقانی، «خویشاوندان باد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صفری، «قصه‌ آق گل» به تهیه‌کنندگی بهمن ابراهیمی و «خشت‌های طلا» به تهیه‌کنندگی مهدی محمودی از ۲۷ مرداد تا ۳۱ مرداد، ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

او افزود: روز دوم شهریور فیلم مستند «پازن‌های خانگرمز» به تهیه‌کنندگی بهمن ابراهیمی از ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه‌ مستند می‌رود.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز همدان، یکم شهریور بازدید از موزه‌های استان رایگان است.

امیرحسین فریبا گفت: با توجه به نامگذاری یکم شهریورماه به مناسبت زادروز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در استان همدان برای عموم رایگان خواهد بود.

سال گذشته با ابلاغ رئیس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به طور رسمی یکم شهریور ماه به عنوان روز همدان در سالنامه ملی ایران ثبت شد.

یکم شهریور ماه همزمان با زادروز اندیشمند نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک نام گذاری شده و در همین ارتباط این روز به نام همدان نام گذاری و در سالنامه رسمی کشور گنجانده شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا