خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۹ مهر سال ۸۰ | انفجار در بیت‌المقدس غربی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 9 مهر 1380 | 13 رجب 1422 1 اکتبر 2001

«[امروز تعطیل بود.] در منزل بودم. بستگان برای دیدار عید میلاد امام علی (ع) آمدند. محسن، [رئیس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت مترو] گفت، مترو با چین به تفاهمی برای فاینانس توسعه مترو رسیده که برای هر کیلومتر با تجهیزات کامل و هدوی [=سرفاصله] چهار دقیقه یک قطار، حدود 30 میلیون دلار با 51 درصد ساخت داخل در نظر گرفته شود و از وزارت نفت دنبال می‌کند که برای هر سفر، به خاطر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، 10 سنت یارانه در نظر بگیرند که بازپرداخت فاینانس چین را تأمین می‌کند.

خبری از منابع اسپانیا پخش شد که امروز حمله به افغانستان آغاز می‌شودکه تأیید نشده است. معلوم نیست کی و چگونه عملیات آمریکا آغاز می‌شود. طالبان می‌گویند، بن‌لادن، [رهبر القاعده]، را در اختیار دارند و آمریکا گفته که باور ندارد. در پیشاور پاکستان، امروز جمعیتی از افاغنه به اسم همبستگی ملی تشکیل شده که هوادار ظاهرشاه[10] است و هدف خود را حفظ یکپارچگی و صلح و رفاه در افغانستان اعلام کرده؛ معلوم است با حمایت آمریکا، می‌خواهند بر محور ظاهرشاه، مردم را جمع کنند. هم اکنون در ایتالیا، مذاکرات فشرده‌ای با ظاهرشاه در جریان است و جبهه متحد شمال هم با آنها مذاکره می‌کنند؛ البته [برهان‌الدین] ربانی، [رئیس‌جمهور دولت مجاهدین] و نیز ملاعمر، [رهبر طالبان] گفته‌اند، ظاهرشاه، صلاحیت و قدرت اداره افغانستان را ندارد.

بن‌لادن، [رهبر القاعده]، بیانیه‌ای داده و دخالت خود در انفجارات آمریکا را تکذیب کرده و قول مقابله به مثل در صورت حمله آمریکا را داده است. طالبان هم اعلام کرده‌اند، آمریکا در افغانستان کاری از پیش نمی‌برد و حتی در صورت سقوط طالبان، مردم افغانستان آمریکا را مثل شوروی فلج خواهند کرد. مانور [نظامی] عمان و انگلیس در دریای عرب آغاز شده و به بهانه مانور بزرگ، ده‌ها ناو جنگی و هواپیمای انگلیس به منطقه آمده‌اند.

امشب اعلام شد که مذاکرات ائتلاف شمال با ظاهرشاه، در ایتالیا به نتیجه رسیده و توافق شده است، شورای عالی وحدت ملی تشکیل شود و سپس با تشکیل لویه‌جرگه [= مجلس بزرگان]، رهبر افغانستان را انتخاب نمایند و طبعاً با جمعیت همبستگی ملی که امروز در پیشاور پاکستان تشکیل شد، بی‌ارتباط نیست. به نظر می‌رسد که آمریکا با جنگ روانی و تظاهر به جنگ، درصدد ایجاد جایگزین برای طالبان است.

اعلام شده، فردا یهودیان افراطی، سنگ بنای هیکل سلیمان را به معبد می‌برند. در بیت‌المقدس غربی، انفجاری رخ داد و جهاد [اسلامی] فلسطین، مسئولیت آن را پذیرفت.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا