خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا نباید «سریال ستارخان» را از دست داد؟

یادداشتی درباره ساخته جدید کارگردان «معمای شاه»

«هادي رجب»، خبرنگار حوزه سينما، در یادداشتی ارسالی برای انصاف نیوز درباره سریال «ستارخان» نوشت:

مهم ترین سریالی که این روزها از تلویزیون پخش می شود «ستارخان» است. نه از آن ملودرام های خانوادگی آبکی است که ته قصه معلوم باشد نه درگیر فضای شهری امروزی شده که جذابیت بصری فراموش کرده باشد.

محمدرضا ورزی را دوست داشته باشید یا نه، کاری کرده که لااقل نسل جدید جای پا روی پا انداختن و بی عقبه بودن سری به چهارتا کتاب تاریخی بزنند تا حداقل فرق سالار ملی و سردار ملی را متوجه شوند. «ستارخان» هم در ادامه کارهای تاریخی اوست. البته یک امتیاز ویژه نسبت به کارهای قبلی او دارد و آن حضور سعید نیک پور به عنوان مشاور فیلمنامه است که به نظر می رسد فیلمنامه را قوی تر از کارهای قبل کرده است.

سعید نیکپور تجربه سریال پر مخاطبی مثل «امیر کبیر» را دارد و همکاری های زیادی به عنوان دستیار کارگردان با شاعر سینمای ایران، علی حاتمی داشته است. علاوه بر این حضور او به عنوان نقش اول کار جذابیت این اثر را بیشتر می کند.

این کار هم مثل کارهای گذشته او پر است از بازیگرهای سرشناس و با تجربه. اگرچه جذابیت ویژه بازیگرها به سام قریبیان هم بر می گردد. سام قریبیان با تجربه ارزشمند از تئاتر و سینما این بار اثری جدی تر را در تلویزیون تجربه می کند. دل هایی که برای دوباره دیدن فرامرز قریبیان در قاب تلویزیون تنگ شده حالا پسر او را می بینند. بعید است سام کسی را ناامید کند و نقش را در نیاورد.

سوای عوامل و داستان، تلویزیون بیشتر باید به سمت تولید کارهای تاریخی مثل ستارخان برود. چون حس نوستالژیک مردم مدت هاست رها شده و غرق سریال هایی با نماهای شهری به خصوص تهران شده اند. این دوری از فضای فعلی هم تفکر ساز است و هم لذت بخش.
این اتفاقی است که باعث شده بسیاری از سریال های بین المللی برای جذب مخاطب حتی به سراغ تخیل نوستالژیک بروند چه رسد به واقعیتی تاریخی در مورد اسطوره ای مثل ستارخان.

خلاصه برای آخر شب های میانه زمستان کنار چای قندپهلو یک سریال تاریخی اساطیری خوب لطفی است.

تا قسمت های بیشتری جلو نرفته و سر نخ داستان گم نشده بنشینید و ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا