خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رازهای آگهی دولتی برای روزنامه‌های عجیب

در پی انتشار گزارش انصاف نیوز با عنوان «درآمد چند صد میلیونی روزنامه‌ها از آگهی دولتی» [لینک] که سومین بخش از گزارش‌های بررسی وضعیت رسانه‌هاست، رییس اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: به زودی ساز و کار اختصاص آگهی‌های دولتی به مطبوعات تغییر می‌کند.

سیامک گودرزی در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی «هفت صبح» در پاسخ به اینکه چرا نام برخی روزنامه‌های گمنام در این فهرست بالاتر از روزنامه‌های مشهور و با تیراژ بالاتر قرار گرفته‌اند، می‌گوید: «موضوع این است که فقط اداره ارشاد تهران مسوول جذب و توزیع آگهی‌های دولتی نیست. در 31 استان آگهی‌های دولتی به اداره‌های ارشاد آن استان ارسال می‌شود تا در فرآیند توزیع قرار گیرد. در برخی مواقع ممکن است روزنامه‌های سراسری که کمتر در تهران شناخته‌ شدند، در استان‌های دیگر بتوانند اداره‌ی ارشاد و اداره‌های دولتی را مجاب کنند که آگهی‌های بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهند. به همین دلیل است که لیست آگهی‌های دولتی که توسط ارشاد در تهران به روزنامه‌ها تخصیص یافته با لیست کل کشور که منتشر شده تفاوت‌های زیادی دارد.»

ماجرا دقیقا همین جاست. چه معیار و سازکارهایی باعث می‌شود آن روزنامه‌ها که حتی برخی‌های‌شان به صورت کاغذی نیز منتشر نمی‌شوند بتوانند آگهی‌های بیشتری بگیرند؟

گودرزی در پاسخ می‌گوید: «این انتقادها درست است و قرار است به زودی ساز و کارها تغییر کند. این توزیع‌ها توسط یک کمیته صورت می‌گیرد که در حال تنظیم قوانین جدید هستند تا آگهی‌های دولتی به شکل مناسب‌تری توزیع شوند».

گزارش| درآمد چند صد میلیونی روزنامه‌ها از آگهی دولتی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا