خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بریتیش ایرویز پرواز مستقیم لندن – تهران را از سر می‌گیرد

بریتیش ایرویز – خطوط هوایی بریتانیا – پرواز مستقیم لندن به تهران را از سر می‌گیرد.

بی بی سی در این باره گزارش داد:

در نخستین پرواز مستقیم بریتیش ایرویز به ایران ظرف حدود چهار سال گذشته، یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۷۷ متعلق به این شرکت روز پنجشنبه، ۱۱ شهریور (۱ سپتامبر) در ساعت ۹ شامگاه به وقت محلی لندن را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

پرواز مستقیم رفت و بازگشت هواپیمایی بریتانیا به ایران شش روز در هفته از فرودگاه هیثرو لندن به مقصد فرودگاه امام خمینی در تهران انجام می‌گیرد.

پروازهای بریتیش ایرویز به تهران در سال ۲۰۱۲ و در پی تشدید تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی و یک سال پس از حمله به سفارت بریتانیا در تهران و بسته شدن سفارتخانه‌های دو کشور به حالت تعلیق درآمد. تا اکتبر سال ٢٠١٢، شرکت هواپیمایی بریتانیایی میدلند ایرویز پروازهایی به مقصد تهران داشت اما در آن سال، این شرکت به مالکیت شرکت بریتیش ایرویز درآمد و این پروازها متوقف شد.

با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های خارجی در ماه ژانویه سال جاری، و همچنین بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران در سال گذشته میلادی، موانع موجود در راه از سرگیری پروازهای این شرکت به ایران از میان برداشته شد.

آغاز پرواز مستقیم بریتیش ایرویز به تهران به عنوان نشانه‌ای از بهبود روابط دو کشور و همچنین حرکت ایران به سوی بازگشت به صحنه اقتصاد جهانی تعبیر شده است.

پایگاه خبررسانی بریتیش ایرویز با اعلام انجام هفته‌ای شش پرواز به ایران، به توصیف شهر تهران پرداخته و آن را یکی از بزرگترین شهرهای خاورمیانه، با “مردمی با محبت” توصیف کرده و شرحی کوتاه از شرایط این شهر داده است. در اطلاعیه بریتیش ایرویز آمده است که تهران با داشتن جمعیتی جوان، به تدریج به مرکزی برای برخورداری از هنرهای معاصر تبدیل می‌شود و شاهد تحولاتی در صحنه اجتماعی است.

این اطلاعیه، می‌افزاید ایران کشوری زیبا با مردمی “میهمان دوست، برخوردار از فرهنگی باستانی و میراثی غنی” است. وبسایت بریتیش ایرویز همچنین صفحه‌ای را به “پرواز و تعطیلات در ایران” اختصاص داده و در آن، به شرح جاذبه‌های گردشگری این کشور پرداخته است.

پرواز شرکت هواپیمایی بریتانیا به ایران در سال ۱۹۴۶ میلادی و زمانی آغاز شد که این شرکت تحت عنوان “بی اُ ای سی – بنگاه خطوط هوایی ماوراء بحار بریتانیا ” فعالیت داشت. تا چند دهه بعد، ایران خود دارای خطوط هوایی ایرانی نبود و سفر هوایی به این کشور توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد.

بریتیش ایرویز تنها شرکت خارجی نیست که در پی لغو تحریم‌های هسته‌ای پرواز به تهران را از سر می‌گیرد.

در ماه آوریل سال جاری، شرکت هواپیمایی فرانسوی ایرفرانس نیز پس از یک وقفه هشت ساله، پروازهای خود به تهران را آغاز کرد. آغاز پروازهای ایرفرانس به تهران با جنجال بر سر اعتراض به الزام کارکنان و خدمه زن هواپیما به سر کردن روسری همراه شد که می‌توانست مانعی برای از سرگیری پروازها ایجاد کند.

سرانجام این شرکت به خدمه زن اجازه داد تا در صورتی که مایل باشند، از خدمت در پروازهای به مقصد ایران خودداری ورزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا