خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوانی رفت و صدا رفت

‍ خداحافظی کوروش یغمایی پدر راک ایران از دنیای موسیقی

سازندگی نوشت: کوروش یغمایی، خواننده خاطره‌ساز ایرانی که از او به عنوان پدر موسیقی راک ایران یاد می‌شود، اعلام کرد پس از انتشار دو آلبوم جدیدش با نام‌های «یاغی» و «پلاک ۴۴» توسط کمپانی آمریکایی Now Again Records از دنیای موسیقی خداحافظی می‌کند. یغمایی با انتشار اثری از خود با نام «راه گم کرده» در صفحهٔ اینستاگرامش نوشت: «از آنجا که برای گذر از این کوره‌راه سنگلاخ و دشوار برای سربلندی فرهنگ کشورم و هویت پرشکوه و ورجاوند ایران عزیزم با نداشتن حتی کمترین امکانات، آنچه در توان داشته را به کار گرفته‌ام به آگاهی یاران مهربانم می‌رسانم که با پخش دو آلبوم (یاغی) و (پلاک ۴۴) که به زودی از طریق کمپانی Now Again Records از آمریکا پخش خواهد شد از کار در زمینه موزیک کناره‌گیری می‌کنم.

♦️البته رابطه من با موزیک که از کودکی آغاز شده، ناگسستنی است و کارهای ناتمامی دارم که در صورت تمام شدن با شما در میان خواهم گذاشت.» یغمایی یک ماه پیش هم با انتشار متنی در استوری اینستاگرام خود با اشاره به ممنوع‌الکاری‌اش به پخش بدون اجازه آثارش در صدا و سیما اعتراض کرد و نوشت: «همان‌گونه که همۀ یاران مهربانم به روشنی آگاهی دارند؛ سال‌های درازی است که خوشبختانه از سوی وزارت ارشاد ممنوع‌الکار هستم اما با شگفتی تمام رادیو و تلویزیون همان دولت، کارهای مرا با صلاح‌دید خودشان و بدون اجازه من پخش می‌کنند. همه چیز با همه چیز جور است…»

♦️کوروش یغمایی متولد ۱۲ آذر ۱۳۲۵ است و هم اکنون ۷۸ ساله است. او در دوران نوجوانی موسیقی سنتی ایرانی را تمرین می‌کرد و نوازنده سنتور بود ولی پس از چند سال کار در موسیقی سنتی ایران، گیتار (سازی که همواره به آن عشق می‌ورزید) را برگزید و همه توان خود را برای یادگیری این ساز به کار برد. گیتار تا به امروز ساز اصلی كوروش یغمایی است. او در فراگیری زمینه‌های گوناگون موسیقی هیچ‌گاه استادی نداشته است. یغمایی کار جدی خود را در سن ۱۸ سالگی با ایجاد و سرپرستی و مدیریت گروه راک اینسترومنتال (سازی و بدون خواننده) «راپچرز» آغاز کرد. در این هنگام بر پایه چیره‌دستی و سبک ویژه نوازندگی در نواختن گیتار به او لقب «پنجه طلایی» داده بودند…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا