خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرصت تاریخی پیش رو

محمدجواد بربریان، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

مردم با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فرصتی تاریخی پیش روی کشور قرار داده اند. کشور با مشکلات عدیده اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی و بین المللی مواجه شده است و مردم ناراحت، دلخور و رنجور نیز در انتخابات های گذشته مشارکت نکرده و انتخابات با حداقل مشارکت برگزار شد، اما انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با تلاش و کوشش بسیار اصلاح طالبان و اصولگرایان سطح مشارکت مردم به حدود ۵۰ درصد رسید که گرچه نسبت به انتخابات گذشته نسبتا خوب بود اما باید توجه داشت که هنوز ۵۰ درصد مردم راضی نشدند پای صندوق های رای بیایند. به این آمار باید اضافه کرد آن درصدی از آرای آقای پزشکیان که رای به تغییر مسیر تصمیم گیریها و سیاست گذاریهای آفریننده وضع موجود بوده است. پس بیش از نیمی از جامعه منتظر تغییر و تحول هستند. اما به هر حال آمار مشارکت کنندگان میتواند قابل قبول باشد اما راضی کنند نیست. این رای به شعار تغییر و تحول در مسیر و تصمیم گیری یک فرصت تاریخی پیش روی قرار داده است که هم می تواند مثبت شود و هم میتواند خدایی ناکرده منفی.

این فرصت تاریخی را باید پاس داشت اما نه با شعار و فرار از مسولیت بلکه با عمل و عمل و عمل و البته پرهیز از افراط و تفریط. در این مقطع آنچه سم مهلک و در آینده پاشنه آشیل دولت میشود سهم خواهی های اطرافیان آقای دکتر پزشکیان است. آنهایی که میخواهند با فدا کردن منافع ملی زیر پای منافع شخصی و حزبی و گروهی سمت ها و پست ها را اشغال فرمایند بدون آنکه شرایط احراز آن را داشته باشند. عزیزانی می توانند در این شرایط خدمت نمایند و امید مردم را ناامید نکنند که به شدت از افراط و تفریط دوری نمایند. دارای سعه صدر باشند و بتوانند از یک سو با آحاد جامعه ارتباط برقرار نمایند و گوش شنوای آقای رئیس جمهور در کنار مردم باشند و صادقانه برای رفع مشکلات کوشش نمایند و از سوی دیگر با ارکان مختلف نظام ارتباط برقرار کرده و پیام عقلانیت هزینه زدایی و کارکردن برای رفع مشکلات بحرانی جامعه صادر نمایند.

تجارب دولت های گذشته حتی دولت مرحوم رئیسی در اختیار است. باید مراقبت کرد و مواظب بود که افراد بدون تجربه علمی و عملی در سمت هایی قرار نگیرند و بخواهند با آزمون و خطا تجربه کسب نمایند از آن سو واقعا زمان اشخاص بالای ۶۰ و ۷۰ سال سپری شده است. این عزیزان مشاوران خوبی خواهند بود. همانند بسیاری از کشورهای دنیا، اما قطعا مجریان خوبی برای سیاستها و برنامه های دولت نخواهند بود.

از عزیزانی که اکنون در کنار رئیس جمهور منتخب هستند انتظار میرود فرصت استفاده از همه نیروهای دلسوز جامعه، مردم و دولت آقای پزشکیان را فراهم سازند. اکنون نه باید جناحی و حزبی عمل کرد و نه اینکه دچار از هم پاشیدگی فکری و اندیشه ای شد. امروز فرصتی تاریخی داریم که باید از آن به نحو مطلوبی بهره برد فقط برای بازگشت امید به جامعه و آشتی دادن آنانی که حتی در این شرایط راضی به رای دادن نشدند. این خسران را باید جبران کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا