خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رفع ناترازی انرژی با انتخاب وزرای توانمند در نفت و نیرو»

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: رضا آستانه، کارشناس برجسته نفت، ناترازی انرژی را مهم‌ترین مشکل امروز ایران دانست و گفت: انتخاب دکتر عارف به عنوان معاون اول نشان‌دهنده ریل‌گذاری صحیح کابینه توسط رئیس‌جمهوری محترم است و نشان می‌دهد که آقای پزشکیان، علاوه بر تخصص و تجربه، لزوم تحول جدی با خواست حامیانش در ترکیب کابینه را مدنظر دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی نفت و انرژی دکتر پزشکیان اضافه کرد: انتصاب دکتر عارف امیدها به اصلاح وضع موجود را مضاعف کرد.

معاون اسبق وزیر نفت، ضمن تجلیل مجدد از توانمندی‌های محمدرضا عارف، در پاسخ به پرسش خبرنگار انصاف نیوز درباره گزینه‌های معرفی‌شده برای تصدی دو وزارتخانه نفت و نیرو گفت: انتظار می‌رود رئیس جمهوری محترم و تیم همراه ایشان با حساسیت بیشتری گزینه‌های این دو وزارتخانه مهم و زیربنایی را بررسی و فردی توانمند، شایسته، با انگیزه و همسو با گفتمان توسعه‌ای دولت را برای این دو وزارتخانه مهم به مجلس معرفی کنند.

آستانه که سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه دارد، به لزوم اخذ رای اعتماد از مجلس برای وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اشاره کرد و ادامه داد: از مجلس و به ویژه نمایندگان محترم عضو کمیسیون انرژی انتظار داریم که حداکثر همراهی را با دولت چهاردهم برای رفع ناترازی انرژی در کشور داشته باشند.

او گفت: همگان می‌دانیم مهم‌ترین معضل فعلی کشور ناترازی انرژی است که البته ریشه در مسائل متعدد گذشته دارد. اگر بناست سیاست‌های کلی نظام مد نظر قرار گیرد، اگر بناست برنامه هفتم توسعه جامه عمل بپوشد و اگر بناست کشور به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسد، نیاز به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های نفت و گاز و برق و انرژی کشور گریزناپذیر است.

آستانه افزود: به عنوان فردی که بیش از ۳۰ سال در مجلس و دولت حضور مستمر داشته‌ام، اعلام می‌کنم که برای اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه نیازمند انتخاب مدیرانی همسو در بخش نفت و نیرو هستیم.

آقای آستانه همکاری همه قوا به علاوه سرمایه‌گذاری جدی در زیرساخت‌های انرژی کشور را لازمه موفقیت دولت در حل مشکل ناترازی انرژی دانست و گفت: در حوزه بالادستی نفت باید هم ضریب برداشت از میادین موجود را اصلاح کنیم، هم میادین جدید را در مدار تولید بیاوریم و هم برای افزایش سهم خود در بازارهای جهانی به جد برنامه‌ریزی کنیم.

او به یکی از تکالیف برنامه هفتم برای تشکیل سازمان مستقل بهینه‌سازی مصرف اشاره کرد و افزود: این سازمان باید با همکاری وزرای نفت و نیرو و صمت تشکیل شود. این سازمان باید ذائقه مصرف‌کنندگان انرژی در کشور را به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تغییر دهد و این مهم بدون داشتن نقشه راه و و برنامه مشخص و بدون هماهنگی حداکثری بین تمامی دستگاه‌های مرتبط ممکن نیست.

معاون اسبق وزیر نفت، بهترین گزینه برای دو وزارتخانه نفت و نیرو را کسی دانست که اراده و توان ایجاد هماهنگی بین بخشی را دارا باشد.

آستانه گفت: بازگشت به دوران اوج تولید و توسعه در شرکت نفت و وزارت نیرو تنها با انتخاب شایستگانی مسلط، متخصص و دارای تیم و همکارانی مجرب از این دو مجموعه معظم قابل دست‌یابی است و اگر خدای ناکرده در این دو بخش کم‌کاری یا ناهماهنگی صورت گیرد، دود آن به چشم کشور و همگان خواهد رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا