خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه هادی عامل به رسول مهربانی گزارشگر جنجالی تکواندو؟!

رسول مهربانی گزارشگر جنجالی تکواندو پدیده‌ی پخش بازی‌های المپیک از صداوسیما بود که سبک گزارشگری‌اش موافقان و مخالفان خود را دارد.

هادی عامل، گزارشگر کشتی درباره‌ی گزارش‌های بازی‌های المپیک گفت: در گزارشگری المپیک، باید آن سلسله‌مراتب رعایت شود. حداقل از دو یا سه سال مسابقات آسیایی یا جهانی را گزارش کنند، بعد بیایند المپیک را گزارش کنند. 

وبسایت خبرآنلاین نوشت:

کنایه هادی عامل به رسول مهربانی گزارشگر جنجالی تکواندو؟!

با وجود اینکه چند روز از مسابقات تکواندو در المپیک گذشته است هنوز هم واکنش ها به گزارش رسول مهربانی وجود دارد و البته این واکنش ها متفاوت است.

اما رسول مهربانی کیست و چطور به یک گزارشگر در صداو سیما تبدیل شد؟ به گفته خودش 16 سال است در سانه فعالیت می کند و زمانی که محمد حسین میثاقی از کرمانشاه رفت او جانشین میثاقی در شبکه استانی شد.

اصالتا کرمانشاهی است و در شهر خودش کشتی، فوتبال و ورزش های رزمی را گزارش می کرده است.

مهربانی گفته مجری شبکه ورزش در حوزه رزمی است و رقابت‌های رزمی را به عنوان مجری اجرا می‌کند ولی تکواندو را نیز به صورت اختصاصی گزارش می‌کند.

حال سوالی که پیش می آید این است که کارشناس معاونت ساترا(سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) چطور گزارشگر تکواندو شده است.

جدا از ادبیات عجیب که سوژه شوخی خاص در فضای مجازی شده است، تقریبا یک سال قبل هیوا یوسفی از فعالان عرصه رسانه از یک فرمول رونمایی کرده بود. فرمول تبدیل کارشناس معاونت اجرایی ساترا به مجری برنامه ورزشی در تلویزیون؛ تغییر مدل مو، پیراهن دکمه‌باز به جای پیراهن یقه دیپلمات و هیجان کاذب در هنگام اجرای برنامه.

هادی عامل در گفت و گویی با روزنامه‌ی فرهیختگان درباره گزارشگری و المپیک پاریس صحبت کرده است. او در بخشی از مصاحبه‌اش در پاسخ به این سوال که امسال در پخش مسابقات دیدیم که مجری‌ها و گزارشگرهای جدیدی به تلویزیون اضافه شدند، که در نوع خودشان جدید و متفاوت این مسابقات را گزارش می‌کردند. این گزارشگرها را چطور ارزیابی کردید؟ گفته:«خب ببینید، ما که گزارش کشتی می‌دادیم در سالن کشتی بودیم، من گزارش‌های دیگر را نشنیدم و نمی‌توانم درباره‌شان نظر بدهم. اما در گزارشگری المپیک، باید آن سلسله‌مراتب رعایت شود. حداقل از دو یا سه سال مسابقات آسیایی یا جهانی را گزارش کنند، بعد بیایند المپیک را گزارش کنند. دلیل اول این است که قدر گزارشگری المپیک را بدانند. دلیل دوم این است که اگر قبلش مسابقات جهانی و آسیایی را گزارش کرده باشند، می‌توانند بهتر کار کنند.»

بانک صادرات

یک پیام

  1. واقعا نکته ی ذکر شده ی جناب آقای عامل صحیح است و ناپختگی در گزارشگری آقای مهربانی پیدا ولی از طرفی هم هیجان دادن به گزارش توسط ایشان قابل توجه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا