خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده «صادق» برای راه‌آهن بوشهر [+ ویدئو]

تنها وزیر بانوی کابینه پزشکیان یکی از وعده های مشخص خود را اتصال بندر بوشهر به راه آهن اعلام کرده است.

به گزارش سایت خلیج فارس (بوشهر) «فرزانه صادق مالواجرد، در جریان رای اعتماد به هیات وزیران دولت چهاردهم، زمانی برای نطق دفاع از خود پشت تربیون بهارستان قرار گرفت، نام بوشهر را به زبان آورد و در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های حمل و نقلی تصریح کرد: «اتصال بندر بوشهر به خط آهن سراسری از اقدامات مهم و ضروری است.»

اکنون بوشهر تنها بندر جنوبی کشور است که با وجود آنکه کوتاهترین فاصله را تا مرکز کشور دارد، از راه آهن محروم است.

پروژه اتصال بوشهر به راه آهن از سال 1385 کلید خورد، اما به دلیل اعتبارات قطره چکانی راه به جایی نبرد و وعده های مکرر دو دولت حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی هم به اتفاق موثری در این پروژه منجر نشد.

از طرفی، طی هفته های گذشته پیمانکار قطعه 11 راه آهن بوشهر که در شهرستان تنگستان مشغول است، کارگاه خود را به حالت تعطیل درآورد و کارگرانش را مرخص کرد تا راه آهن بوشهر در چنین شرایطی به دولت پزشکیان تحویل شود.

شوربختانه با وجود بهره برداری پروژه های ریلی متعدد در کشور با اعتبارات ملی، اما تامین مالی راه آهن بوشهر به ایده‌هایی نظیر فاینانس خارجی یا تهاتر نفت گره زده شده که گرفتاری های اجرایی این اقدامات به اندازه ای است که حالا حالاها نباید منتظر جهش قابل توجهی در این پروژه بود، ضمن اینکه پروژه های متعدد پتروشیمی و نفت و گاز مستقر در استان هم از مشارکت در این پروژه آینده دار کنار کشیدند.

این درحالی می باشد که به گواه کارشناسان، خطوط ریلی شیراز و اصفهان که طی سنوات گذشته اجرایی شد، درصورت اینکه به بندر بوشهر برسد، ارزش اقتصادی چند برابری پیدا می کند.

باید دید خانم «صادق» که در برنامه های خود برای رسیدن به وزارت از رسیدن راه آهن به بندر بوشهر سخن گفته، چه اندازه در این وعده صادق است و برنامه اش برای تحقق آن چیست؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا