خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اخراج» ۱۵۰ دانشجو و یک استاد از دانشگاه شیراز

سایت شیراز تحلیل نوشت: «رئیس دانشگاه شیراز در جمع اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه دانشگاه شیراز جز دانشگاه‌هایی است که از کیفیت و استاندارهای آموزشی بالایی برخوردار است گفت: طی سه سال گذشته ۱۵۰ دانشجوی اخراجی و یک استاد اخراجی داشته ایم.

او تاکید نمود دانشگاه شیراز در رعایت استانداردهای آموزشی خود بسیار جدی است و دلایل اخراج دانشجویان را این طور توضیح داد: اگر دانشجویی سه ترم مشروط شود طبق قانون وزارت علوم چون استاندارهای آموزشی و معدل کامل را کسب ننموده ادامه تحصیل برای او امکان ندارد بنابراین اخراج این دانشجویان به معنای مباحث سیاسی و اخلاقی نبوده است.

رئیس دانشگاه شیراز در خصوص یک مورد استاد اخراجی نیز این طور گفت: اساتید بعد از پنج سال می بایست امتیازات آموزشی و پژوهشی رو بر اساس ضوابط و قوانین به حد نصاب برساند (حداقل ۵۰درصد) متاسفانه بر اساس ارزیابی های انجام شده و استاندارها امتیازات آموزشی و پژوهشی این استاد کمتر از بیست درصد بوده است. لذا بر اساس قوانین امکان حضور و همکاری وجود نداشته است

موذنی در ادامه به راه اندازی مرکز تعالی تدریس دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت : این مرکز با هدف افزایش کیفیت آموزشی راه اندازی شده است مفتخریم اعلام نماییم تا کنون ۶۲ دوره آموزشی و بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از اعضا هیات علمی کشور در دوره های این مرکز شرکت نموده اند.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز در زمینه مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه با نهادهای مختلفی تعاملات خوبی صورت گرفته است و همچنین ظرفیت آزمون های دانشگاه شیراز در حال حاضر ۱۱هزار نفر افزایش پیدا کرده است پیش از این ۵هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

او از دیگر دستاوردهای دانشگاه به موضوع پذیر دانشجوی استاد محور اشاره کرده و گفت در این راستا متناسب با نیازهای جامعه دانشگاه شیراز دانشجو جذب می کنند که دانشگاه شیراز با ۲۸۳ عنوان پایان نامه رتبه برتر در کشور را کسب نموده است.

برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه شیراز یکی از دستاورد‌های پژوهشی منجر به تاسیس کارخانه دانش بنیان در زمینه تولید محصول انعقاد خون شده است که با افتخار باید گفت این محصول فعالیت صادراتی نیز دارد.

به گفته او برای اولین بار پردیس فناوری کشاورزی و دامپروری در دانشگاه شیراز تاسیس شده است، از فراهم شدن زمینه دسترسی رایگان به داده پایگاه‌های علمی دنیا برای اساتید این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه شیراز، از اعزام مجدد اساتید به فرصت مطالعاتی خارج از کشور که به دلیل مشکلات ارزی تعطیل شده بود، خبر داد و گفت: امسال ۱۰ نفر از اساتید به دانشگاه‌های معتبر جهان اعزام خواهند شد.

موذنی همچنین راه‌اندازی مجدد کتابفروشی دانشگاه پس از چند سال وقفه، برپایی ۶۳ کرسی نظریه پردازی و تاسیس ۳۰ شرکت دانش‌بنیان با مشارکت اساتید را از دیگر اقدامات این دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به حوزه اداری و مالی این دانشگاه هم گریزی زد و افزود: بودجه دانشگاه تنزل پیدا کرده بود و اکنون دو پله ارتقا و به رتبه چهارم بین دانشگاه‌های کشور رسیده است.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین از افزایش درآمد اختصاصی این دانشگاه از ۶۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بودجه امسال به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

مؤذنی گفت: طی سه سال اخیر ۶۰ هزار مترمربع فضای کاربردی دانشگاه شیراز یا ساخته یا بازسازی و مرمت شده است. در حوزه دانشجویی نیز یکی از خوابگاه‌های دخترانه خیرساز با ۲۳۰۰ مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسید و دو بلوک خوابگاه مفتح هم بازسازی شد.

او به بهسازی خوابگاه متاهلین دانشگاه و چند خوابگاه دیگر نیز و ساخت سالن ورزشی در محوطه خوابگاه دختران خبر داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا