خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ده پرسش‌ خبرنگار […]  از پیامبر اکرم

/ این پرسشهای فرضی نشان دهنده فاصله برخی مدعیان دین با پیامبر است /

محمد سلطانی رنانی، استاد دانشگاه در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

فرض کنید که نشست خبری برگزار شود و پیامبر اکرم، محمد مصطفی (ص) تشریف بیاورند و از سرتاسر جهان، خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پرسش‌و گفتگو بیایند. فکر می‌کنید خبرنگار […] چه پرسش‌هایی مطرح کند:

1️⃣ هر چند نسبت به شخص شما اظهار ارادت می‌کنیم، ولی برخی از روابط خانوادگی شما جای ابهام دارد؛ واقعا چرا با دختر ابوسفیان، بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان، ازدواج کردید؟ و با دختر برخی از افراد معلوم‌الحال که ما علاقه‌ای به آنان نداریم! و بدتر! از همه این‌‌ها، چرا با یک دختر یهودی، صفیه، که پدرش از یهودیان صهیونیست و ستیزه‌جو بود، پیمان ازدواج بستید؟!

2️⃣ برای ما قابل هضم نیست که در صلحنامه حدیبیه به همه شرایط ذلت‌بار! مشرکان تن دادید، حتی لقب «رسول‌ الله» را پیش نام خود برداشتید تا با چند طایفه مشرک صلح کنید؟! اگر مسلمانان همواره می‌جنگیدند و همه به فیض شهادت می‌رسیدند، بهتر از پذیرش چنین صلحنامه‌ای بود!

3️⃣ چرا افرادی را که با اصول و ارز‌ش‌های ما زاویه دارند، و بر مدار شریعت نیستند، در حکومت خود به کار گرفته‌اید؟ امثال خالد بن‌ولید، با آن جنایات و مسلمان‌کُشی‌اش در نبرد احد، در حکومت شما، مورد نظر قرار گرفته و گاه‌وبی‌گاه به او پست و ماموریت هم می‌دهید؟! واقعا چرا؟!

4️⃣ از خالد بن‌ولید هم چشم بپوشیم، از قاتل سیدالشهداء، حمزه چگونه می‌توانیم چشم بپوشیم؟! حمزه ، عمو، برادرِ هم‌شیر و دوست صمیمی شما بود. حمزه در جنگی که ابوسفیان آتشش را برافروخت، به دستور هند همسر ابوسفیان، و به دست وحشی، برده هند، به شهادت رسید! خود شما دیدید که با پیکر آن شهید بزرگوار چه کرده بودند، و شما هر سه نفر، ابوسفیان و هند و وحشی را به یک اظهار اسلام بخشیدید و در جامعه اسلامی پذیرفتید؟! دست‌کم یک گزینشی، یک کارگروه تایید صلاحیت نگذاشتید تا مسلمان واقعی از ظاهری را تشخیص دهیم؟! 

5️⃣ چرا بازار مدینه را آزاد گذاشته‌اید؟! نکند شما هم به بازار آزاد و اقتصاد لیبرال اعتقاد دارید؟! چرا بر کالاها قیمت‌گذاری نمی‌کنید؟! چرا با دستورالعمل، بازار را کنترل نمی‌کنید؟! تجارت، صنعت، کشاورزی، آزاد؛ نه مجوّزی نیاز دارد، نه آیین‌نامه، نه دستورالعمل حاکمیتی؟!

6️⃣ واقعا جای شرمساری است! شما تنها یک دختر دارید، و پسرعموی شما، علی، داماد شماست. حال این رزمنده که از بدر و احد و خندق زخم‌ها بر بدن دارد، باید برای تأمین معاش خودش، برود با یک شترِ آبکشی، مزارع یهودیان مدینه را آبرسانی کند تا چند درهمی به او مزد بدهند؟! یک مقام معاونت یا مشاورت برایش تعریف کنید و با حقوق مکفی از بیت‌المال تامینش کنید تا دیگر نیاز به کار روز‌مزد نداشته باشد؟!

7️⃣ همگان را آزاد گذاشته‌اید که هر چه می‌خواهند در مدینه به شما بگویند؟! اوس، خزرج، یهودیان، مشرکان، هر گروه و دسته‌ای برای خودشان، شاعر دارند، رسانه دارند، خبر می‌آورند و خبررسانی دارند، هر کسی می‌‌آید و از شما سوال می‌کند و شما هم پاسخ می‌دهید؟! حتی به شما اعتراض هم می‌کنند بعدش هم آزادانه راست‌راست در کوچه و خیابان راه می‌روند؟! چرا هیچ وقت بر دهان اینها مشت نمی‌زنید؟ می‌گذاشتید چهارتا از این خبرنگارهایِ هم‌خط دشمن و شاعران فاسق را نفله کنیم، بقیه حساب کار دستشان می‌آمد! 

8️⃣ این عبدالله بن‌ابی را تا آخر زندگی‌اش آزاد گذاشتید؟! نه حصر و نه حبس؟! طرف در نبرد احد، آن قدر کارشکنی کرد تا یک سوم رزمندگان را از میانه راه بازگرداند. بعد از فاجعه احد، خودش و همفکرانش چقدر مجاهدان و شهیدان را ریشخند کردند! نه او را محاکمه کردید، نه خانه و مزرعه و کسب‌وکارش را مصادره کردید؟! اگر کار دست ما بود که شبانه می‌فرستادیم بچه‌ها با‌ ‌‌چاقو و قمه، خودش و زنش را قیمه‌قیمه کنند! حال آزادی او توی سر ما بخورد؛ چرا وقتی مُرد، رفتی بر پیکر او نماز میت خواندی و برایش طلب مغفرت کردی؟! برای کسی که لشگر اسلام را در هم شکسته بود و موجبات شکست مسلمانان و شهادت سیدالشهداء حمزه را فراهم کرده بود، رفتی و از خداوند طلب مغفرت کردی؟! واقعا که؟! مگر خدا به تو وحی نکرده بود که اگر برای منافقان هفتاد بار هم طلب مغفرت کنی، خدا آنان را نخواهد بخشید؟! با این حال رفتی و برای عبدالله بن‌ابی آمرزش خواستی؟!

9️⃣ این چه وضعی است در مسجد شما؟! یک میله‌ نبسته‌اند که شما و اصحاب والامرتبه شما را از عموم مردم جدا کنند؟! یک صحرانشین عرب می‌آید و اسلام می‌آورد و همان ساعت در نماز جماعت، در کنار من که مدار شریعت را تعیین می‌کنم، زانوبه‌زانو می‌نشیند؟! اصلا چرا در جلسات‌تان جای نشستن افراد را تعیین نمی‌کنید که هر کسی بداند کجا باید بنشیند؟! مهاجر و انصار و مجاهدان بدر و فرزندان شهدای احد در کنار کسانی می‌نشینند که تا دیروز مشرک بودند و اصحاب خود شما را می‌کشتند؟! اصلا چرا برای خودتان یک دیسیپلینی قرار نداده‌اید؟!

مثل همه لباس می‌پوشید، با همه مردم حلقه‌وار می‌نشینید، دیروز یک گروهی از نجران آمده بودند با هزار تشریفات، به همه ما نگاه کردند و شما را نتوانستند تشخیص دهند و بشناسند؟! آخرش گفتند: کدامیک از شما محمد هستید؟! آبروریزی است؟!! این که نشد رسم حکمرانی؟! یک تشریفات و دیسیپلین باید وضع کنید!

🔟 دیروز دیدم همسر شما عائشه در کوچه با مرد مسلمانی سخن می‌گفت! ام‌سلمه، دیگر همسرتان نیز همین طور؟! سلمان به خانه دخترتان فاطمه می‌رود و با او سخن می‌گوید! زنان در کوچه و خیابان می‌آیند، به مسجد شما هم می‌‌آیند، هیچ پرده‌ای هم در مسجد میان مردان و زنان نزده‌اید! در مسجد شما اختلاط مرد و زن شده است! این کارها خلاف احتیاط است! اصلا چه معنا دارد که مردم اسم دختر و همسر شما را بدانند و با آنان هم‌سخن شوند! والله عیب است! مرحوم پدر ما به مادر ما همیشه می‌گفت: منزل! حتی در اعلامیه فوت و روی سنگ قبرش هم نام مادر ما را ننوشت، همه می‌گفتند: متعلقه حاج آقا فلان! بعضی از این دخترها و زن‌ها یقه دشداشه‌شان باز است، خودتان هم می‌دانید که زیر دشداشه‌شان شلوار نمی‌پوشند؟! فقط گفته‌اید که خداوند رحمت کند زنانی که شلوار بپوشند و از خانه بیرون بیایند! همین! با خدا رحمت کند که کاری درست نمی‌شود! اجازه بدهید یک گَشتی راه بیندازیم تا ببینیم کی چی پوشیده؟ چی نپوشیده؟! یک نهی از منکری بکنیم که دلمان خنک شود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. الف او خود را دانای مطلق نمی دانست و برای همین با مردم در موارد دنیوی و مادی مشورت و کمک می خواست
    ب او بسیار مهربان بود و بندرت گذشته افراد هرچند ‌‌..‌.
    اهمیت می داد ‌
    ج اوبرای خود هیچ امتیازی قایل نبود
    ح او پر دین وروابط اجتماعی و سیاسی مردم اسان گیر بود
    …..

    ‌‌

    3
    1
  2. با سلام جهت ارایه این موضوع مهم و جالب فلسفی تبریک و تشکر به انصاف نیوز. یکی از دلایل انحطاط فرهنگی جامعه ما، مطرح نشدن سوال های گریبانگیر ارباب فرهنگ و جامعه و عدم پاسخ گویی به سوالات مطرح شده می باشد. خدا قوت

  3. این خبرنگار، خود کم بین و دارای عقده حقارت است ! درحالیکه مثلا خودشو باسواد میدونه ! و مطمئنم جواب این شبهات را میدونه ولی سوالاتی مطرح کرده که از یه بیسواد هم می پرسید جوابشو میگرفت ! لازم نبود رسانه ای کنه !! البته شبکه های مجازی جوری برخی آدمهای پست را پست تر کرده که فقط برای دیده شدن حتی به دین و ایمان خودشون هم رحم نمی کنن باید گفت : ای بدبخت شبهه ایجاد میکنی که چی بشه؟!! خدا لعنت کنه شبهه افکنان را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا