خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ای از گزینه استانداری قزوین | «به داد باور و اعتمادی که در معرض تهدید است، برسید»

سرویس سیاسی، انصاف نیوز: تعدادی از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان قزوین، در نامه‌ای سرگشاده و مفصل از گزینه استانداری قزوین گلایه کرده‌اند و گفته‌اند چنین انتخابی سبب یاس در نیروهای ستادی و حامیان مردمی رئیس‌جمهور می‌شود.

این نامه علاوه بر رئیس‌جمهور، معاون اول و معاون اجرایی را هم خطاب قرار داده است: «پیروزی جناب‌عالی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تبلور دوباره مردم‌سالاری و احیای گفتمان مبتنی بر ضرورت مشارکت مردم و تکریم نظر و رای آنان اما مهم‌تر از این‌ها شعله‌ور شدن امیدی بود که همه دلسوزان انقلاب و ایران نگران خاموشی آن بودند.

جناب آقای پزشکیان، نیک می‌دانید که شعله امید هنوز هم در تندباد حوادث و‌ انفاس نامبارک دمنده، لرزان است و ساحل وفاق در بیم موج ناامیدی و تفرقه، دور. به خوبی آگاهید که آن‌چه مردم را با جناب‌عالی همدل و همراه کرد چیزی جز منش صادقانه و تاکید مکررتان بر اخلاق و ارجاعات مکررتان بر آموزه‌های دینی نبود. آموزه‌هایی که به مسئولان ضرورت راست‌گویی و وفای به‌عهد را یادآوری می‌کرد چنان‌که قرآن مجيد مى فرمايد: «(وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولا)؛ به عهد خود وفا كنيد كه از عهد (در قيامت) سؤال مى‌شود». رسول خدا صلي الله عليه و آله نیز مى‌فرمايد: «الْعِدَةُ دَيْنُ وَيْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أخْلَفَ وَيْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أخْلَفَ وَيْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أَخْلَفَ؛ وعده به منزله بدهكارى است. واى به حال كسى كه وعده می‌دهد و خلاف می‌کند، واى به حال كسى كه وعده مى‌دهد وخلاف مى‌كند، واى به حال كسى كه وعده مى‌دهد و خلاف مى‌كند.»

جناب پزشکیان! در ایام رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری هواداری از ایده‌های مطرح شده جناب‌عالی و تلاش برای موفقیت‌تان ساده و سهل نبود. حامیان شما در استان‌ها با انواع محدودیت‌ها، مرارت‌ها و ملامت‌ها مواجه بودند و برای تحقق پیروزی چه رنج‌ها را بی‌لطف و عنایت و تنها از سر صدق و اعتماد به جان خریدند. اکنون خرسندیم که تصدی امر قوه مجریه به دست شماست از آن رو که دوست داریم کشتی به گِل نشسته مدیریت راه به دریای کفایت ببرد و امیدهای لرزان، استوار شود اما افسوس که همان جماعتی که تا دیروز کشور را اسیر منویات شخصی خود می‌کردند و امروز نیز آرزوی ناکامی دولت را دارند، همچنان در تقلای امیال مذموم خویش‌اند.

جناب پزشکیان! استان قزوین در روزهای گذشته منتظر انتصاب استانداری کاردان بود که ترجمان گفتمان جناب‌عالی برای بهبود اوضاع باشد. استانداری که باعث شود حامیان شما و عموم مردم استان به تحقق عهدی که با آنان بستید، اطمینان کامل پیدا کنند اما دریغ که آن‌چه امروز می‌شنویم چندان نامبارک است که به جد نگرانیم.

جناب پزشکیان! مزید اطلاعتان عرض می‌کنیم چندی پیش اعضای ستاد انتخاباتی جناب‌عالی و صنوف مختلف مردم فعال در ستادهای حامی‌تان نظر به تلاش‌های صادقانه و‌ مستمر جناب آقای محمد علیخانی (رییس ستاد انتخاباتی، نماینده ادوار مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران) از ایشان درخواست کردند تا با معرفی به دولت به عنوان استاندار قزوین موافقت کنند ایشان اما با بزرگواری و مناعت طبع از قبول آن امتناع کردند زیرا نمی‌خواستند شائبه‌ای پیش آید و آن تلاش‌ها تفسیر به منویات شخصی شود. گزینه‌های دیگر، افرادی کاردان با کارنامه‌هایی درخشان بودند: آقایان علی باقری و‌ رضا عسگری. آقای باقری معاونت استانداری  قزوین (دوره مرحوم امامی در دولت خاتمی) و مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه دارند و جناب آقای عسگری نیز مراحل مختلف مدیریتی در وزارت کشور (از بخشداری تا معاون فرمانداری و فرمانداری شهرستان البرز و فرمانداری زنجان) را با موفقیت عهده‌دار بوده‌اند و هر دو شایسته، مورد وثوق و از جمله یاران موافق و همراه با برنامه‌های دولت جدید.

جناب پزشکیان! در نهایت تاسف و علی‌رغم وجود افرادی مدیر، محبوب و معتقد به گفتمان جناب‌عالی باخبر شده‌ایم که همان جریانی که تا دیروز در جهت تخریب جناب‌عالی و تضییق حامیان‌تان می‌کوشیدند و حتی هنوز هم از هیچ تلاشی برای آزار فعالین ستاد انتخاباتی فروگذار نیستند با عاملیت چهار نماینده کنونی استان در مجلس که از حامیان آقای جلیلی بوده‌اند و برخی از آن‌ها حتی هنگام برگزاری انتخابات ابایی از تخطی قانون و بیان حمایت‌شان در تریبون‌های رسمی نداشته‌اند آقای محمدجواد کولیوند را برای سمت استانداری قزوین معرفی و مورد حمایت قرار داده‌اند و‌ با نهایت تعجب چراغ سبز هم گرفته‌اند. برای شناخت میزان صلاحیت این فرد کافی است به سوابق غیرقابل دفاع این فرد در دوران نمایندگی ایشان در شهر کرج مراجعه و موضع امام‌جمعه محترم این شهر در قبال اعمال این فرد و زاویه آشکارش با مطالبات مردم نگاهی دقیق شود.

جناب پزشکیان! اکنون روی سخن‌مان با جناب‌عالی است و به تاسی از شیوه خودتان صریح و بی‌پرده‌پوشی و البته از سر دلسوزی می‌گوییم: نگذارید که آن سخنانی که از امام علی(ع) بر زبان آوردید تا مردم وفای به عهد و برابری قول و فعل از جناب‌عالی را باور کنند به ناباوری مبدل گردد و سرمایه اجتماعی اعتماد و اهتمام به بهبود، به‌ثمن بخس، چوب حراج بخورد.

جناب رییس‌جمهور! اگرچه اخگر امید به جسم سرد و رو به رخوت جوانان، اندک شرری افکنده بود اما زنهار! آنانی که آب و آبرو برای جناب‌عالی و دولت‌تان گذاشتند با هلهله و پوزخند کوته‌اندیشان و تمامیت‌خواهان، رشته وصل‌شان با شما گسسته شود.

جناب رییس‌جمهور! فریاد از سر درد ما برای یک سمت و یک کرسی مدیریت نیست؛ از هراس روزی است که در هجمه بداندیشانی که جز ناکامی‌تان چیزی راضی‌شان نمی‌کند، دیگر اعتماد و ارتباطی میان مردمِ پای‌کار در آن روزهای سخت با جناب‌عالی برقرار نباشد و میان شما و آنان، دیوار‌ ِحائلِ همان‌هایی باشد که نمی‌خواهند «من و تو، ما شویم!»

آقای رییس‌جمهور! به داد استان قزوین برسید، به داد باور و اعتمادی که در معرض تهدید است برسید، به داد ما برسید که به این جوانان و به این مردم گفتیم: «پزشکیان مصلحت را بر حقیقت و حقانیت و عافیت را بر منفعت ملت و‌ مردم استان قزوین ترجیح نمی‌دهد» و حالا عرق شرم در برابر چشمان پرسشگر همان‌ها که برای شما تلاش کردند، بر چهره داریم.

آقای رییس‌جمهور! به داد حرمت و صداقتی که مردم از روز نامزدی‌تان در شما پیدا کردند و‌ به اعتبار آن رای دادند برسید.

آقای رییس‌جمهور! به داد وفاقی برسید که اگر میان شما و ما نباشد یقینا میان شما و آن‌ها که می‌کوشند میان ما و شما بایستند، ایجاد نخواهد شد. و لو‌ بلغ ما بلغ.

اعضای ستادهای انتخاباتی و حامیان دکتر پزشکیان در استان قزوین.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا