خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف- ۲۰ مهر | یک خبر غیردقیق درباره حزب الله | بازگشت کاظم صدیقی 

انصاف نیوز- شبنامه، جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

یک خبر غیردقیق

ساعاتی است خبری از قول نخست وزیر لبنان مبنی بر اینکه «حزب الله با قطعنامه ۱۷۰۱ موافقت کرده است» دست بدست می‌شود و واکنش‌هایی را در پی داشته است.

این قطعنامه خواستار غیر نظامی شدن، خروج کامل حزب از جنوب لبنان، گسترش کنترل دولت بر تمام خاک لبنان، به رسمیت شناختن مرزهای بین المللی با اسرائیل و توقف هرگونه حمله‌ای علیه اسرائیل است.

هاآرتص هم این خبر را اینگونه کار کرده است که «به گفته نخست وزیر لبنان، حزب الله اجرای قطعنامه 1701 را که بخشی از آن خلع سلاح حزب الله است پذیرفته»!

اما متن کامل صحبت‌های نجیب میقاتی به این صراحت نیست. او در بخشی از صحبت‌های امروزش گفته است: «ما درخواستی را برای صدور قطعنامه آتش‌بس در لبنان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردیم. ما به حقوق خود و سرزمین خود پایبند هستیم و بارها در مجامع بین المللی بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرده‌ایم.»

درمورد حزب‌الله هم اشاره کرده است که «حزب‌الله شریک دولت لبنان است و با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافق است. قصد داریم مراکز جدید پناهگاهی ایجاد کنیم. لبنان قربانی سلطه جویی اسرائیل است در حالیکه در برابر سکوت مشکوک جهانیان به کشتارها و نقض حاکمیت کشور ما ادامه می‌هد.»

«پیکر شهید نیلفروشان پیدا شد»

رسانه‌های فارسی زبان امروز خبر داده‌اند که پیکر سردار نیلفروشان که در جلسه با سیدحسن نصرالله به هنگام ترور و بمباران حضور داشته است، بالاخره پیدا شده است.

حضور دوباره کاظم صدیقی در نماز جمعه

امامت کاظم صدیقی بر نماز جمعه‌ی این هفته، دوباره واکنش‌های برخی فعالان رسانه‌ای سیاسی را در شبکه‌های مجازی برانگیخت.

سید محمد صحفی -معاون مطبوعاتی دولت خاتمی- در توییتی نوشته است: «کاش روزی نهاد نماز‌جمعه در می‌یافت، تداوم حضور ⁧کاظم صدیقی⁩ در جایگاه خطیب «اوصیکم بالتقوی‌‌الله » مفید نیست.»

نتایج سفر عراقچی؟

رویترز⁩ به نقل از چند منبع آگاه گفته است که عربستان، امارات و قطر بدلیل نگرانی از هدف حمله قرار گرفتن در پاسخ احتمالی ایران، به واشنگتن اعلام کرده‌اند از پرواز ⁧اسرائیل⁩ بر فراز حریم هوایی خود برای حمله به ایران جلوگیری می‌کنند. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا