خرید تور تابستان

دبیرکل نهضت آزادی: وفاق با دیدگاه تاکتیکی فرصت‌طلبی است | پزشکیان  فرصت بسیار مهمی برای ایران است [+فیلم]

دبیرکل نهضت آزادی گفت: وفاق با دیدگاه تاکتیکی، فرصت طلبانه است و قابل اعتماد نیست.

به گزارش انصاف نیوز، محمد‌حسین بنی‌اسدی در بخشی از سخنان خود در کانون زندانیان سیاسی گفت: برخورد تاکتیکی با وفاق یعنی در لحظه بحران از وفاق ملی بگوییم، اینگونه با عبور از بحران، وفاق هم از بین می‌رود، در نتیجه باید با استفاده از اصلاحات جامعه‌محور به یک وفاق پایدار برسیم.

او با بیان اینکه امروز شکاف بزرگی بین دولت و ملت وجود دارد و به موازات آن شکاف اقتصادی هم هر روز طبقه متوسط را فقیر تر می‌کند گفت: دولت ایران در واقع ۸۰ میلیون کارمند دارد، ۷ یا ۸ میلیون که کارمند رسمی هستند و بقیه هم یارانه می‌گیرند و این باعث می‌شود که پول چاپ کنند و پولی که چاپ می‌کنند از جیب طبقه مستضعف و طبقه متوسط خارج می‌شود.

بنی اسدی با اشاره به انتخابات تیرماه ۴۰۳ و تاکید بر اینکه با سیاست‌های ۴۵ سال پیش نمی‌توان این جامعه را اداره کرد گفت: حاکمیت بدون اینکه اعلام کند تغییری هر چند جزئی برای مصالحه در پیش گرفت و با رای اعتراضی جامعه، آقای پزشکیان رئیس جمهور شد در حالی که آقای پزشکیان حتی اصلاح طلب هم نیست و این یک فرصت بسیار مهمی برای ملت ایران است.

او با تاکید بر نیاز کشور به وفاق گفت: نهضت آزادی در سال ۱۳۸۱ یک نشریه مفصل تحت عنوان «وفاق ملی در تئوری و عمل» منتشر کرد و در اختیار مقامات قرار داد و در آن موقع به آن توجه نکردند و از کنارش گذشتند، حال بعد از ۲۲ سال رئیس جمهوری نام دولتش را دولت وفاق ملی گذاشته و این بسیار مهم است.

دبیر کل نهضت آزادی با بیان اینکه وفاق یک رویداد نیست بلکه یک فرآیند است گفت: اختلاف ها و تضاد ها را نمی‌شود با دستور از بین برد بلکه با گفت‌و‌گو و مصالحه‌ی ملی و در طی زمان می‌توانیم به سمت وفاق حرکت کنیم، بسیاری این درک را ندارند.

او همچنین تاکید کرد که ممکن است هیچوقت به وفاق کامل نرسیم، مهم این است که جامعه ایران در مسیر وفاق ملی قرار بگیرد.

فیلم این سخنرانی را در ادامه ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا