خبرگزاری فارس نوشت:
🔹نخستوزیر رژیم صهیونیستی امشب بعد از اعلام توافق اولیه با لبنان آن را «دستاوردی بزرگ برای اسرائیل» توصیف کرد.
🔹او مدعی شد که اسرائیل بر اساس این توافق تا زمان خلع سلاح حزبالله در کمربند امنیتی باقی خواهد ماند.
🔹نتانیاهو این توافق چارچوبی را «ضربهای سنگین» به ایران خواند و گفت که تهران به دنبال آن بود که ما را به عقبنشینی از جنوب لبنان وادار کند.
🔹او همچنین مدعی شد که این توافق تصریح میکند که هیچ نقشی برای ایران و حزبالله در لبنان وجود ندارد.
🔹نتانیاهو در بخش دیگری از ادعاهای خود درباره توافق گفت: ما به ارتش لبنان اجازه خواهیم داد دو منطقه آزمایشی را در جنوب لبنان کنترل کند.
🔹نتانیاهو گفت که یکی از این دو منطقه آزمایشی در بیرون کمربند امنیتی قرار دارد و دومی منطقهای وسیعتر است.
انتهای پیام




