خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام های تسلیت در پی درگذشت سرلشکر سلیمی

آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
به گزارش سایت «خامنه ای دات آی آر»، متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه‌ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌ئی به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنه ای
۱۱ بهمن ۱۳۹۴

پیام تسلیت مسوولان کشوری و لشکری

روزنامه ی اطلاعات گزارش داد:  نهادهای نظامی و مسئولان لشکری و کشوری با صدور پیام های جداگانه، درگذشت فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفت.در بخشی ازپیام علی لاریجانی آمده است: مرحوم امیر سرلشکر سلیمی از فرماندهان موثر و متعهد ارتش بودند که خدمات ایشان به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و عملیات‌های فراوان بر علیه ارتش رژیم بعث صدام و انجام مسئولیت‌های متعدد به عنوان فرماندهی ستاد جنگ‌های نامنظم، وزیر دفاع و ریاست دفتر مشاوره نظامی حضرت امام خمینی (ره) همواره در تاریخ افتخارات کشور به یادگار خواهد ماند.

تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی

درپیام تسلیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی را به ارتشی‌های دلاور و خانواده محترمشان تسلیت می‌گویم.

سرباز صادق اسلام، انقلاب و ایران که در لوای فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی، نقش بسیار مؤثری درهشت سال دفاع مقدس، به ویژه درعملیات آزادسازی سوسنگرد داشت و بعدها مفتخر به دریافت نشان «نصر» از دست فرماندهی کل قوا شده بود.با آرزوی علوّ درجات برای آن عزیز سفر کرده، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی با تسلیت درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی مشاور نظامی مقام معظم رهبری، خدمات ارزشمند وی در طول دوران خدمت را راهنمایی مؤثر برای آحاد نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی دانست.در بخشی از پیام ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی آمده است: امیرسرافراز و ولایت مدار محمد سلیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همتی مثال زدنی در کنار شماری دیگر از فرماندهان فهیم و متعهد ارتش؛ همت بلندی را در بنیان نهادن ارتش انقلابی و مکتبی بکار گرفت.

وی در طول دوران دفاع مقدس در سنگرهای متعددی از جمله ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی (ره)، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد جنگ‌های نامنظم و همچنین عملیات‌های تأثیرگذار مانند آزادسازی سوسنگرد قهرمان نقش آفرینی کرد.

همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ، درگذشت امیرسرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به این شرح است: خبر درگذشت سرباز فداکار ولایت ، یار امام‌(ره) و مشاورامین فرماندهی معظم کل قوا، اسوه مجاهدان راه حق و نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی امیر سرافراز مرحوم سرلشکر محمد سلیمی موجب اندوه فراوان گردید.

بی شک سابقه درخشان مجاهدت‌های خالصانه آن مرحوم در دوران دفاع مقدس به ویژه خدمات ارزنده و ماندگار ایشان در سمت وزیر دفاع و فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در یاد و خاطره ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب در گذشت آن فقید سعید را به محضر فرمانده معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده رضوان الهی و همنشینی با یاران شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسألت می نمایم.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم درگذشت امیر سرافراز ارتش اسلام، سرلشکر محمد سلیمی مشاور امین فرماندهی معظم کل قوا را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: مرحوم امیر سرلشکر محمد سلیمی یکی از فرماندهان عالیرتبه و فداکار نیروهای مسلح بود که پس از چندین دهه خدمت صادقانه و شجاعانه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سنگر مشاور نظامی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نقش ارزنده‌ای در عرصه‌های دفاعی و نظامی کشور از خود به یادگار گذارد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: امیر سرافراز سرلشکر سلیمی از بنیانگذاران ارتش مکتبی و الگوی ارزشمند ارتشیان غیور و ولایت مدار به شمار می‌رود و کارنامه درخشان وی در دوران ۸ سال دفاع مقدس به ویژه در مسئولیت‌های خطیری چون فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح الهام بخش نسل‌های امروز و فردای قوای مسلح و مدافعان انقلاب و میهن اسلامی است.

امیرسرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و همچنین روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در اطلاعیه های جداگانه درگذشت امیر سرافراز و خستگی ناپذیر، سرلشکر سلیمی را تسلیت گفتندهمچنین امیرسرتیپ ستاد دکتر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت امیر سرلشکر سلیمی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام تسلیت آمده است: سرلشکر محمد سلیمی از یاران دیرین انقلاب اسلامی و از فرماندهان حماسه‌آفرین در دوران دفاع ‌مقدس به ویژه در جریان شکست حصر سوسنگرد بود که همراهی‌اش با مقام معظم رهبری در جریان شکست این محاصره و همچنین در برهه‌های دیگر دفاع از کیان کشور، هیچگاه از ذهن مردم، رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمانش پاک نخواهد شد.

زمان تشییع پیکر امیر سلیمی

پیکر فرمانده سابق کل ارتش فردا (سه شنبه) ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح واقع در خیابان شهید قدوسی تشییع می‌شود.

مراسم بزرگداشت هم پنجشنبه پانزدهم بهمن در مسجد امام خمینی (ره) ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید قدوسی، نرسیده به چهارراه شهید بهشتی (قصر) برپا می‌شود.

بنا به این گزارش سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از قدیمی ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ایام دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگ‌های نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعددی ازجمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و بعدها مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دست رهبر معظم انقلاب شد. او پس از تحمل یک دوره بیماری عصر پریروز درگذشت.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا