خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت هفتم)

[انصاف نیوز در این بخش به شکل روزانه به خبرهایی می‌پردازد که در رسانه‌های رسمی کمتر از آن‌ها گفته می‌شود]

* بر اساس برخی شنیده‌ها گلایه‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت از عدم اختصاص کامل یک‌میلیارد یورو صندوق توسعه ملی با انتقاد مقامات اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور همراه شده است.

*بنا بر اعلام رضا خندان،همسر نسرین ستوده، او به زندان بازگرانده شده است. خانم ستوده به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا در بیمارستان بستری بود. دیدبان حقوق بشر از این اقدام مسئولان زندان در بازگرداندن او انتقاد کرده است.

* به گفته‌ی یک مقام دولت ترامپ در روزهای آینده یک کشور عربی دیگر نیز با اسرائیل توافق صلح امضا خواهد کرد.

*برخی رسانه‌های خارجی از احضار سفرای حمهوری اسلامی ایران در آلمان، انگلیس و فرانسه خبر داده‌اند.

*آمریکا قاضی پرونده‌ی نوید افکاری را تحریم کرد.

* بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری اعلام کرد که شاهین ناصری تحویل اطلاعات ناجا شده است. آقای ناصری ادعاهایی را درباره‌ی ضرب‌وشتم نوید افکاری، که چند روز قبل به اتهام قتل اعدام شده، مطرح کرده بود که با تکذیب پلیس و دادگستری استان فارس همراه شد.

* تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس هم‌چنان خبرساز است. روح‌الله ایزدخواه، نماینده‌ای که در ابتدا این موضوع را رسانه‌ای کرده بود انصراف خود را از تحویل این خودرو اعلام کرد، برخی دیگر از نمایندگان نیز در واکنش به موج اعتراضی شکل گرفته در برابر این موضوع اعلام کردند که از تحویل خودروی مجلس خودداری خواهند کرد.
اما اظهارنظر نماینده‌ی قزوین در این ارتباط با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد. به نوشته‌ی ایلنا آقای سیاهکلی گفته است: «من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی‌بلند می خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی‌بلند خرید».

* سفیر آمریکا در سازمان ملل در واکنشی تند و عصبی به سخنان رئیس‌جمهور روحانی در جلسه‌ی مجمع عمومی، آن را «دروغ‌پردازی» خواند!

* برخی شنیده‌های غیر رسمی حاکی از تذکر مسئولان سازمان صداوسیما به دست‌اندرکاران برنامه‌ی زاویه به دلیل برگزاری مناظره‌ای یا موضوع حجاب احباری است.

حبیب رحیم‌پور، سردبیر این برنامه و مسعود معینی‌پور، مدیر شبکه‌ی چهار سیما در  روزهای گذشته توییت‌های کنایه‌آمیزی را منتشر کرده‌اند.

آقای معینی‌پور این آیه از قرآن را توییت کرد: «‏قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَ يَسِّرْ لِي أَمْرِي» و مجری و سردبیر برنامه‌ی زاویه نیز در پاسخ به توییت مدیر شبکه‌ی ۴ آیه‌ی دیگری از قرآن را یادآور می‌شود: «‏الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ.».

با وجود این شنیده‌ها قسمت دوم این برنامه نیز به شکل زنده و مناظره برگزار شد، سردبیر برنامه‌ی زاویه ساعاتی قبل از پخش قسمت دوم فصل تازه‌ی این برنامه از «تماس‌های فراوان و جلسه‌های پی‌درپی» پس از مناظره‌ی حجاب اجباری خبر داده بود.

* وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از وضعیت نسرین ستوده خواستار آزادی او شد.

* واکنش‌های طیف‌های متفاوت به مستند «کودتای خزنده» ساخته‌ی حسین باستانی که از شبکه‌ی بی‌بی‌سی پخش شد هم‌چنان ادامه دارد. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که سرلشکر محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در روزهای آینده در برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع پاسخگویی به موارد مطرح شده در این مستند حضور پیدا خواهد کرد.

[قسمت‌های گذشته‌ی «حوالی خط قرمز با انصاف» را می‌توانید در اینجا بخوانید]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا