خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو سابق هیات نظارت: رسانه‌ای‌ها به انتخابات اهمیت نمی‌دهند

/گفت‌وگو با حسن کامران نماینده‌ی سابق مجلس در هیات نظارت/

نماینده‌ی سابق مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: رسانه‌ای‌ها به انتخابات هیات نظارت اهمیت نمی‌دهند،من بارها مشاهده کردم که انتخابات در دوره اول به حد نصاب نمی‌رسد و مرحله‌ی دوم می‌کشد. در مرحله دوم نیز نماینده با تعداد کم آرا انتخاب می‌شود.

«حسن کامران دستجردی» درباره‌ی انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به انصاف نیوز گفت: مطبوعاتی ها در انتخابات نماینده مدیران مسئول کوتاهی می‌کنند. پیش از این من بارها مشاهده کردم که انتخابات در دوره اول به حد نصاب نمی‌رسد و مرحله‌ی دوم می‌کشد. در مرحله دوم نیز نماینده با تعداد کم آرا انتخاب می‌شود.

وی افزود: این ایراد بزرگی است که نماینده‌ی مدیران مسئول ،که به عنوان نماینده مطبوعات انتخاب می شود، در این سال‌ها دولتی بوده است. من در چند دولت عضو این هیات بودم و مشاهده کردم که رایزنی می‌کنند تا نماینده انتخاب شود که زیر چتر خودشان باشد. اما اگر مطبوعاتی‌ها خودشان حضور داشته باشند، می‌توانند نماینده‌ای انتخاب کنند که حرف مطبوعاتی‌ها را در هیات بزند.اگر این طور نباشد آن نماینده حرف دولتی‌ها را می‌زند. ممکن است رسانه‌ای چیزی بنویسد که صاحبان قدرت و ثروت برنجند آن نماینده باید طرف رسانه را بگیرد.

نماینده‌ی سابق مجلس در هیات نظارت ادامه داد: همواره تاکید من این بوده که محور باید قانون مطبوعات باشد. اعضا باید محور را قانون بگذارند. نباید به این موضوع توجه کنند که این رسانه از کدام جناح است. اجرای قانون کمک به رشد مطبوعات می کند. اگر که سلیقه‌ای برخورد نشود؛ مطبوعات می‌دانند چه باید بکنند.

کامران درباره‌ی توزیع اقلام حمایتی توسط وزارت ارشاد توضیح داد: توزیع اقلام در اختیار معاون مطبوعاتی است. در زمان ما اعتراضاتی می‌شد که برخی با نفوذ یا رفیق‌بازی بیشتر گرفتند. هیات نظارت باید روی این مسائل نیز نظارت کند تا حق به حقدار برسد.

نماینده‌ی سابق مردم اصفهان و ورزنه تصریح کرد:  اعضا باید پرونده‌ها را پیش از جلسه بخوانند. نباید دبیرخانه برای اولین بار پرونده‌ها را در جلسه جلوی نمایندگان بگذارند و سریع از آنها بخواهد نظر بدهند. اشکال اساسی این است که اعضای هیات برای آن وقت نمی‌گذارند. جلسه‌های هیات اگر هر هفته تشکیل شود دو ساعت است که نیم ساعت آن به صبحانه خوردن صرف می شود. البته دبیرخانه ادعا می کند که پرونده ها را به روز می کند.

وی افزود:  باید دقت بیشتری برای صدور مجوزها کرد. برای نمونه کسی که مدرک فلسفه دارد، درخواست نشریه‌ی کشاورزی می‌دهد. درست است که این خلاف قانون نیست، اما هیئت باید گفت‌وگو کند تا کلاه سرش نرود. یکی از چیزهایی که روند را کند می کند استعلام‌هایی است که هیات نظارت باید از نهادهای دیگر بگیرد. درست است که طبق قانون اگر آن نهاد دو ماه پاسخ ندهد استعلام مثبت است؛ اما اگر این استعلامات سرعت بگیرد سرعت صدور مجوز نیز بیشتر می‌شود.

کامران در انتها گفت: دیگر هم این است که وزرا طبق قانون باید در این جلسات حضور پیدا کنند. اما کمتر به این هیات توجه می‌کنند. تنها وزیری که خودش تمام جلسات را شرکت می کرد آقای جنتی بود. وزرا آنقدر جلسات شرکت نمی‌کردند که وقتی می‌آمدند برای ما سوال می‌شد که خبری است؟ میخواهند پارتی بازی کنند؟ نوبتی را جلو یا عقب بکنند؟

برای خواندن بقیه خبرهای پرونده‌ی ویژه «انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات» این پرونده کلیک کنید

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا