خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا شورای نگهبان صلاحیت ظریف را تایید می‌کند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: ظریف به امنیت ملی ایران آسیب زده است و باید دید اصلا شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید می‌کند یا خیر؟ این اصلاح طلبان هستند که برای خسارت به ملت ایران حاضرند یک آدم ضعیفی سرکار بیاید.

محمدکاظم انبارلویی
محمدکاظم انبارلویی

کاظم انبارلویی در گفتگو با انصاف نیوز، در پاسخ به سوال احتمال حضور ظریف در انتخابات 1400 و داغ شدن فضای انتخابات گقت: «باید دید که شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید می‌کند؟ رئیس جمهور، رئیس شورای امنیت ملی می‌شود اما ایشان امنیت ملی ما را به خطر انداخته است. خساراتی به امنیت ملی ما زده است. دوتا سردار برجسته کشور شهید شدند. در اینکه ایشان رجال سیاسی است، محل تردید است. چون کارنامه سیاسی‌اش در مذاکرات برجام مشخص است. حالا این بستگی به شورای نگهبان دارد که اصلا ایشان را رجل سیاسی می داند یا خیر.

البته من شنیدم که خود ایشان بارها قسم یاد کرده من اصلا نمی‌آیم. این اصلاح طلبان هستند که برای خسارت به ملت ایران حاضرند یک آدم ضعیفی سرکار بیاید. تازه اگر هم سرکار بیاید مجاز به گفتگو نیست. چون مکانیزم‌های تصمیم گیری وت صمیم سازی در کشور دست وزیر امور خارجه و رئیس جمهور نیست. شورای عالی امنیت ملی تشخیص می‌دهد که مذاکره شود یا نه. الان شورای عالی امنیت ملی تشخیص داده است که هرگونه مذاکرات موضوعیت ندارد. بخاطر همین، رئیس جمهور رفت و مصاحبه کرد که مذاکره با آمریکایی‌ها دیوانگی است. مگر نگفت؟ این جزو توافقاتی است که خودش به عنوان رئیس شورای امنیت ملی گفته بود. حالا به رئیس جمهور کره شمالی توصیه کرده است که با ترامپ مذاکره نکن. این‌هایی که رئیس جمهور می‌گوید خیلی‌هایش مصوبات شورایعالی امنیت ملی است. البته بعضی‌هایش هم خلاف آن است.

الان چه دلیل عقلانی‌ای برای مذاکرات و توافق وجود دارد؟ هیچ! چون ما هم مذاکره کردیم و هم توافق. آن هم نه یکی دو روز، دو سال مذاکره کردیم. محصول آن، به یک توافقی منجر شد که ما به تعهداتمان عمل کردیم اما طرف مقابل نکرده است. طرف مقابل باید تحریم‌ها را بردارد و اجازه دهد نفت ما به راحتی به فروش برسد و بعد هم خسارت بدهد.

متن کامل گفتگوی انصاف نیوز با کاظم انبارلویی را در لینک زیر بخوانید:

ظریف ۱۴۰۰: رییس جمهور، وزیر لاریجانی یا زندان؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا