خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور خواهد بود؟

شایعاتی حاکی از این است که قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور خواهد بود. اما قربان بردیف کیست و چرا تراکتور او را برگزیده است؟ با ما باشید.

به گزارش انصاف ورزشی، در شرایطی که مذاکرات مسئولان تراکتورسازی با ارطغرل ساغلام به نتیجه نرسیده، مسئولان تیم تبریزی که فصلی به دور از انتظار را از سر گذراندند، بعد از ناکامی در جذب یکی دو گزینه اروپایی، به سراغ قربان بردیف ترکمنستانی رفتند که تجربه سال‌ها سرمربی‌گری در روسیه را دارد. اما هر فوتبال دوستی که با جدیت لیگ روسیه و اخبار سردار آزمون را دنبال نکرده باشد از خود می‌پرسد که قربان بردیف کیست؟

قربان بردیف 69 ساله فصل گذشته هدایت تیمی در لیگ برتر قزاقستان را بر عهده داشت اما اوج دوران مربی‌گری او به لیگ روسیه مربوط است. جایی که او با روبین کازان توانست دوبار قهرمان روسیه شود و حتی بار دیگر با روستوف، که آن زمان از حضور سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی برخوردار بود، رده دوم لیگ را بعد از زنیت ثروتمند کسب کند. او تجربه سه بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و از سرشناس‌ترین مربیان روسیه محسوب می‌شود.

قربان بردیف سرمربی تراکتور شد

باشگاه تراکتور در سالیان اخیر مربیان خارجی زیادی داشته است، از تونی اولیویرای دوست داشتنی تا جان توشاک، زونیمیر سولدو و ارطغرل ساغلام و حتی در مقطعی مصطفی دنیزلی!

در سالیان نیمکت تراکتور به هیچ‌وجه نیمکت باثباتی نبوده و مربیان پرشماری به خود دیده که بخش عمده آن‌ها مربیان خارجی و موقتی بوده‌اند. با وجود این بار دیگر تبریزی‌ها به سراغ یک مربی خارجی دیگر با کارنامه‌ای درخشان رفته‌اند و باید دید آیا قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور می‌شود و آیا در این تیم موافق خواهد بود؟ در هر حال اما اجازه دهید نگاهی به گذشته بردیف داشته باشیم و پاسخ این سوال را پیدا کنیم که قربان بردیف کیست؟

پدر فوتبالی سردار آزمون!

قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور خواهد بود؟

به نظر می‌رسد که شناخت قربان بردیف از فوتبال ایران در سطح قابل قبولی باشد چراکه او را به خاطر رابطه خاصش با سردار آزمون می‌شناسیم. کسی که آزمون خود بارها از او تمجید کرده و نقش او را در موفقیت‌های امروزین خود بسیار پررنگ قلمداد کرده است.

این مربی که در سالیان پیش از پیوستن سردار به زنیت همواره سرمربی او بود، معمولا در همه تیم‌های خود جایگاه خاصی برای سردار قائل بود و تیم خود را حول محور او تنظیم می‌کرد. بی‌تردید بردیف نقش مهمی در درخشش آزمون در پیراهن روستوف و پیوستنش به زنیت داشته است.

فراتر از این‌ها بردیف در روستوف سابقه کار با سعید عزت‌اللهی را نیز دارد و این سبب می‌شود تا بتوانیم مدعی شویم او شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی دارد.

افتخارات قربان بردیف

قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور خواهد بود؟

دوران فوتبالی بردیف موضوع قابل ذکری ندارد جز اینکه او فوتبال خود را از کوپت داغ ترکمنستان آغاز و در غیر قزاقستان به پایان رساند و از 1989 وارد عرضه مربیگری با تیم تزار شد. مهمترین افتخاراتی که بردیف در بیش از 4 دهه فعالیت خود کسب کرده عبارتند از:

  • قهرمانی لیگ روسیه ( 2 بار)
  • قهرمانی لیگ ترکمنستان (1 بار)
  • قهرمانی جام حذفی روسیه (1 بار)
  • سوپرجام روسیه (2 بار)
  • جام حذفی ترکمستان (1 بار)

او تجربه سه بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا و یکبار سرمربیگری در لیگ کنفرانس را دارد. او 6 سال پیش با روستوف با حضور آزمون و عزت‌اللهی در آستانه کسب قهرمانی لیگ روسیه بود اما در نهایت با اختلافی کم، عنوان قهرمانی را به زنیت واگذار کرد. او سال گذشته با غیرت قزاقستان در لیگ این کشور عنوان سوم را کسب کرده است. حال باید دید آیا قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور خواهد بود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا