خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدایی 6 – 7 حزب از شورای عالی اصلاح طلبان | عارف جایگزین می شود؟

شب گذشته خبری با تیتر «توضیحات رهامی درباره اظهارات منتشرشده به نقل از منتجب‌نیا»، از اختلافی در میان تعدادی از احزاب اصلاح طلب برای انتخابات سال 96 خبر داد که قرار بود در قالب شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان فعال باشند.

به گزارش انصاف نیوز، شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان که پیش از انتخابات مجلس اخیر با نظر سیدمحمد خاتمی تشکیل شده بود، چند روز پیش با نظر او با ساختاری جدید برای انتخابات آینده به فعالیت ادامه بدهد اما انشقاق پیش آمده اختلاف بر سر مدیریت محمدرضا عارف، رییس سابق این شورا را جدی تر خواهد کرد.

محمدعلی نجفی و عبدالواحد موسوی لاری به ترتیب مهمترین گزینه های احتمالی جایگزینی عارف در دور جدید این شورای عالی هستند.

عارف سر لیست انتخاباتی ائتلاف امید – از اصلاح طلبان، اعتدالگراها و اصولگرایان میانه رو – به مجلس راه یافته و حالا ریاست فراکسیون امید را بر عهده دارد که بیشتر اعضای آن را کاندیداهای اصلاح طلبان در لیست ائتلاف امید تشکیل می دهند.

مشغله ی بسیار عارف در فراکسیون امید مجلس، کمیسیون آموزش مجلس، ریاست مجمع نمایندگان تهران در مجلس، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از دلایلی است که بخشی از اصلاح طلبان به دنبال جایگزینی ریاست عارف در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستند.

توضیح محسن رهامی: شهریور تصمیم می گیریم

ایسنا ساعت 21 یکشنبه شب خبر داد: دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها توضیحاتی را پیرامون برخی اخبار منتشرشده به نقل از منتجب‌نیا ارائه کرد. محسن رهامی گفت: «در خصوص مطلبی که در بعضی سایت‌های خبری از قول حجت‌‌الاسلام منتجب‌نیا آ مده است مبنی بر اینکه تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب تصمیم به تشکیل کمیته انتخابات و ایجاد ستاد برای انتخابات شوراها گرفته‌اند و نام انجمن مدرسین دانشگاه‌ها هم در کنار تعدادی از احزاب ذکر شده، باید اعلام کرد که انجمن مدرسین تاکنون همراه با مجموعه احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این خصوص اقدام کرده و هر نوع تصمیم‌گیری برای استراتژی انتخابات 96 منوط به تصمیم شورای نمایندگان انجمن است که در شهریورماه آینده در تهران تشکیل خواهد شد».

خبر منتجب نیا به خبرگزاری فارس

بعدازظهر یکشنبه، رسول منتجب نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی – که دبیرکل آن مهدی کروبی در حصر خانگی است -، در گفتگویی با خبرگزاری فارس از تشکیل کمیته ی انتخابات جمعی از احزاب اصلاح‌طلب خبر داد و گفت: «با توجه به ضرورت تقویت احزاب و لزوم توسعه فعالیت‌های حزبی و با عنایت به آسیب‌شناسی اقدامات تعدادی از اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در نشست جمعی از احزاب اصلاح‌طلب کمیته انتخابات به منظور مدیریت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد. در این کمیته جمعی از احزاب اصلاح‌طلب عضویت دارند. ستاد اجرایی کمیته مزبور و آدرس و مشخصات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

کدام احزاب؟

پیگیری های خبرنگار خبرگزاری «برنا» نشان داد، احزاب اراده ملت، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی معلمان، انجمن مدرسین دانشگاه، مجمع نیروهای خط امام (ره)، اعتماد ملی، مردم سالاری احزابی هستند که منتجب نیا از آنها در مصاحبه ی خود با عنوان “برخی حزب ها” نام برده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام ، اولين مفهومى كه با خواندن تيتر به ذهن متبادر ميشه اينه كه با جدائى شش- هفت حزب از شوراى عالى اصلاح طلبها ، قراره دكتر عارف جايگزين اونها بشه درسته ؟ يعنى جدائى ” احزاب ” و جايگزينى ” شخص ” ! يعنى دقيقاً بر خلاف معنائى كه نويسنده اراده كرده. بنظر من بهتر بود چنين تيترى انتخاب ميشد : / احتمال كناره گيرى چند حزب از شوراى عالى اصلاح طلبان و تغيير رئيس /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا