خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مالیات به چند روش سامورایی!

کیارش خمسی، انصاف نیوز: کیوان شب های برره، داروغه ناتینگهام یا الگوی اقتصادی دولت سیزدهم کدام یک بهترند!؟

به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت دو الگو را برای مدیریت انتخاب کرده است و قصد پیاده سازی آن را دارد. اولی داروغه ناتینگهام و دومی کیوان بالا برره!

تلفیقی که می‌توان آن را «مالیات از چند جهت» یا «مالیات به چند روش سامورایی» خواند! در متن این طرح که مورد حمایت دولت رئیسی است، آمده: «هر شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال که صاحب یک ملک مسکونی با دوره تملک حداقل ۲ سال باشد، معاف از مالیات بر عایدی سرمایه این ملک در هنگام فروش آن است. علاوه بر این، هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال خود که ملک مسکونی به آنها تعلق ندارد، هر ۵ سال یک بار می‌تواند از معافیت ملک مسکونی (مجموعاً حداکثر تا ۴ ملک) استفاده نماید»

یعنی برداشت اینگونه است که اگر یک بنده خدایی بخواهد زیر دو سال خانه‌ای که خریده است را بفروشد باید علاوه بر مالیات فروش که پرداخت می‌کند تا حق انتقال سند داشته باشد تا مالیات کد رهگیری نقل و انتقال که در هنگام فروش و خرید ملک پرداخت می‌کند و مالیات خانه های خالی اگر خدای نکرده خالی شد! و اگر زیر دو سال خدای ناکرده به پول آن خانه محتاج شود یا شاید بخت با او یار بود و می‌توانست خانه ای بهتر بخرد باز هم باید مالیات بدهد!

و البته این طور به نظر می‌رسد که مشترک مورد نظر اگر مجرد باشد مالیات می‌دهد؛ اگر همسر و سه فرزند داشته باشد با خیال راحت می‌تواند به دلالی بپردازد!

شرکت های تجاری هم که البته پول بیشتری دارند هیچ! یعنی احتمالا اگر شخص حقوقی سوداگری کند نوش جانش؟

شایان ذکر است که بگوییم کارمندان هم یک بار قبل از اینکه حقوق خود را پرداخت کنند مالیات می‌دهند.

درباره مسئله اتوموبیل هم تقریبا همین روال برقرار است.

پیشبینی می‌شود از این به بعد شاهد آگهی هایی با مضمون زیر باشیم:

مجردین عزیز ثبت شرکت و جواز کسب از ما! به منوی تماس با ما مراجعه کرده و زنگ بزنید! برای عفونت شدید بعد از جراحی اقتصادی نیز دکتر خوب و ارزان قیمت سراغ داریم!

پی نوشت: در ژاپن قدیم یک جنگجوی قوی زندگی می‌کرد که ده مرد را حریف بود روزی ۱۱ سامورایی به او حمله کردند و او «پاره پوره» شد! شاید این مالیات آخر را به نفر یازدهم بتوان تشبیه کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا