خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به یادداشت مهاجرانی: دروغ است

«محمدرضا زائری»، که زمانی مسوولیتی با عنوان «مديرعامل خانه روزنامه نگاران جوان» داشته است، اشاره ی سیدعظاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی به اتفاقی درباره ی خودش را دروغ خواند. [لینک به یادداشت مهاجرانی]

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای زائری که سالهاست مسوول مجموعه فرهنگی سرچشمه است، با تیتر «وزير اسبق رسما دروغ مي گويد!» در فیسبوک در پی می آید:

آقاي مهاجراني از پريشاني غربت چيزي به پاسداشت دوران وزير فرهنگى ارشاد نوشته اند و به اين بهانه از طلبه جواني كه مديرعامل خانه روزنامه نگاران جوان بوده ياد كرده اند و مدعي شده اند كه من از معاون مطبوعاتي اسبق وزارت ارشاد اسلامي مرحوم بورقاني بدگويي كرده ام و بر نظر رهبر بزرگوار انقلاب تأثير گذاشته ام تا جايي كه رهبر انقلاب به وزير ارشاد كابينه دستور تغيير او را داده اند!

خوشبختانه كساني كه من را از دور يا نزديك مي شناسند مي دانند كه هر روسياهي و عيب و ايرادي داشته باشم به لطف سيدالشهدا عليه السلام توانسته ام كمابيش از گوهر صداقت محافظت كنم و هر چه بر سر ما مي رود از همين روست! و نيازي ندارم كه راست و دروغ را در هم آميزم و به بهانه هاي واهي با اين و آن بستيزم.

با صداقت و صراحت و در كمال تعجب اعلام مي دارم اين فقره سخن ايشان كاملا نادرست و نارواست و البته براي من اين طور دروغ گفتن آقای مهاجراني عجيب است، زيرا گرچه در مواضع و افكار با ايشان اختلاف فراوان داشته و دارم اما به هر حال ايشان را فردی متخلق و اهل دقت مي دانستم و توقع نداشتم براي اثبات رأي و نظر خود چنين واضح و قاطع زبان قلم به ناروا بگشايند.

من بي مايه كه باشم كه بتوانم چنان بر رأي و نظر رهبر بزرگوار انقلاب تأثير بگذارم كه ايشان به حرف چون مني وارد موضوع حساسي چون تغيير در كابينه شوند؟

و اگر چنين قدر و منزلتي داشتم و چنان قدرت و تواني در من بود آيا به اين حال و روز مي افتادم كه قاضي مرتضوی بتواند مرا به زندان بيافكند و دوستانش بتوانند كار و زندگي ام را به تعطيلي بكشانند و همان خانه روزنامه نگاران جوان را ويران كنند؟

آقاي مهاجراني بهتر و بيشتر از همه واقعيت را مي دانند و حتما به خاطر دارند كه در گفتگوهايمان با ايشان چه گذشته است! نمي دانم از چه رو به دروغ متوسل شده اند تا بار ناكامي خود را بر دوش رهبر انقلاب بياندازند و در ميان آشفتگي كار اين دولت از آب گل آلود، ماهي كام خود را بجويند؟

من ناچيز عليرغم اختلاف صريح مواضع و ديدگاههايم با مرحوم بورقاني او را انساني شفاف و صاف با سابقه جبهه و رزم مي دانستم و در همان دوران هم با ايشان گفت و گوهايي كاملا صريح داشتم. خدايش بيامرزاد كه هر چه بود با روحيه جوانمردانه و منش خاص خود موضعي آشكار و مشخص داشت و خرقه تزوير نمي پوشيد.

امروز نيز من مي كوشم تا هر چه هستم صاف و صادق باشم و براي سود مجاز خود حقيقت خدمت ديگران را لگدمال نكنم. كسي كه فروتنانه به داشته هايش قناعت كند و راه راستي در پيش گيرد نيازي به دروغ بافتن و به ديگران تاختن ندارد.

اميدوارم آقاي مهاجراني هم تا فرصت باقي است آنچه را در بهترين حالت مي توانم عوارض پيري و فراموشي و فشار تنهايي و غربت بدانم جبران كنند و حقيقت را در آنچه ناروا نوشته اند به خاطر آورند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گيرم حق به جانب شما باشد اين چه نوع مكاتبه و مخاطبه اى است كه با يك انسان فرهيخته داريد ؟! جايگاه مهاجرانى در علم و ادب معاصر بر همه روشن است لطفاً حرمت نشكنيد جناب زائرى ، آنچه كه مورد ادعاى ايشان قرار گرفته بود تاثيرگذارى گزارشاتى بود كه توسط جنابعالى تهيه شده بود و نه شخص خودتان ! بعيد و بلكه ابعد است جناب مهاجرانى زبان و قلم به دروغ آلوده كند، شايد احتمالات ديگرى باشد

  2. […] فوری به خودشم گرفته میگه من نبود من نبودم. بابا مهاجرانی اسم کسی رو نبرده تو حالا داد نمیزدی 99 درصد ملت هم نمیفهمیدن کی بوده! خدا رو شکر الان همه شناختنش

  3. آفرين جناب حميد خان ، به نكته خوبى اشاره كردى، اينجاست كه ميگن عزت و ذلت دست خداست !

  4. خیلی عجیبه! اسم بعضی دوستان بعضاً در زیر کامنتهای اخبار تکرار شده و عموماً مواضع معقولی داشته اند؛ اما نمی دانم اینجا چرا اینطوری جواب داده اند. یعنی هیچ احتمال ندارد آقای مهاجرانی هم به خاطر فراموشی اشتباه کرده باشند؟ آیا خوب نیست منتظر بشویم تا ببینیم نظر خود آقای مهاجرانی چیست؟ این صغری کبری بافتن ها چقدر لازم است؟ تاثیرگذاری گزارش یک شخص با تاثیرگذاری خود شخص چه فرقی دارد؟ در هر حال ایشان می گویند همچون کاری نکرده اند. بهتر است آقای مهاجرانی روشنگری بفرمایند.

  5. بد گویان و…….. کم نیستند ولی ایا شما ندانسته مصداق .ضمیر مرحع خودرا یافته شده اید؟

  6. یاد افراد قدیم و نسل گذشته بخیر ضرب المثلی داشتند میگفت :تا چوب برداری گربه دزده حساب کار دستش میاد.اقای نسبتا محترم کی گفت شما بودی که من نبودم من نبودم راه انداختیم.اقای مهاجرانی از مشاهیر عصر معاصر است چه عقایدش باما همراه باشد چه نباشد. خودتون الکی بزرگ نکن داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا