خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوپرجام اروپا 2023 | دومین فتح اروپایی سیتی با رستگاری در ضربات پنالتی؛ منچسترسیتی 1(5) _ سویا 1(4) (+ویدیو خلاصه بازی)

تیم فوتبال منچسترسیتی انگلستان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با شکست سویا قهرمان لیگ اروپا در ضربات پنالتی فاتح سوپرجام اروپا 2023 شود.

به گزارش انصاف ورزشی، سوپرکاپ فوتبال اروپا هرساله در ابتدای فصل میان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان لیگ اروپا یا همان جام یوفا سابق برگزار می‌شود که در این فصل من سیتی به عنوان فاتح لیگ قهرمانان و سویا به عنوان فاتح لیگ اروپا برگزارکننده سوپرکاپ 2023 اروپا بودند که نهایتا شاگردان پپ گواردیولا در سیتی موفق به فتح دومین جام اروپایی تاریخ این باشگاه شدند.

در این دیدار که چهارشنبه شب 25 مرداد 1402 از ساعت 22:30 در ورزشگاه جرجیوس کارایسکاکیس آتن آغاز شد این سویا قهرمان 7 دوره و پرافتخارترین تیم لیگ اروپا بود که با گل یوسف النصیری پیش افتاد اما در نیمه دوم منچسترسیتی توسط پدیده جوان خود کول پالمر 21 ساله به گل رسید تا تکلیف قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی اما یاسین بونو و ادرسون دروازه‌بانان دو تیم بسیار ناموفق بودند و 9 ضربه از 10 ضربه تبدیل به گل شد و پنالتی آخر سویای اسپانیا توسط گودل به تیر دروازه اصابت کرد تا منچسترسیتی فاتح سوپرجام اروپا 2023 شود؛ این دومین جام معتبر اروپایی این باشگاه پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته است.

بدین ترتیب سویا که با 7 قهرمانی جام یوفا و 1 قهرمانی سوپرکاپ اروپا در فتح جام اروپایی بهتر از فتح عناوین در فوتبال داخلی اسپانیا عمل کرده است، ششمین شکست خود در سوپرجام فوتبال اروپا را پذیرفت و بازهم دستش از جام کوتاه ماند.

گفتنی است سوپرکاپ اروپا از سال 1972 تا 2000 میان قهرمان جام برندگان جام و لیگ قهرمانان برگزار می‌شد که از آن سال تاکنون و با انحلال جام برندگان جام فاتحان لیگ اروپا در سوپرجام به مصاف فاتحان لیگ قهرمانان می‌روند که در مجموع بارسلونا، رئال مادرید و آث میلان هرکدام با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌ها هستند.(بارسا 4 نایب قهرمانی، رئال 3 نایب قهرمانی و میلان 2 نایب قهرمانی)

با قهرمانی سیتی تعداد قهرمانی نمایندگان چمپیونزلیگ در این جام به عدد 28 رسید حال آنکه تعداد قهرمانی‌های نمایندگان جام برندگان جام 12 و تعداد قهرمانی نمایندگان لیگ اروپا در این جام 8 است.

فینال سوپرجام اروپا 2023

  • منچسترسیتی 1 _ سویا 1
    • ضربات پنالتی: 5 _ 4
    • گل‌ها:
    • سیتی: پالمر
    • سویا النصیری
  • ورزشگاه جرجیوس کارایسکاکیس آتن یونان
  • 25 مرداد 1402
(ویدیو خلاصه بازی)
سوپرجام اروپا 2023 | دومین فتح اروپایی سیتی با رستگاری در ضربات پنالتی؛ منچسترسیتی 1(5) _ سویا 1(4)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا