خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرکت های هرمی همچنان برای مردم تله می‌گذارند

شرکت های هرمی هزاران نفر را در دام خود می اندازند و از این راه سود کلانی به جیب می زنند. شرکت های هرمی از سه دسیسه با سرپوش محصول، سرمایه گذاری با ساختار هرمی و کلاسیک هرمی برای فعالیت خود استفاده می کنند.

روزنامه کرمان امروز در گزارشی به فعالیت شرکت‌های هرمی در بین جوانان کرمانی پرداخته است. گزارش مهدیه السادات میر مهدی حسینی را در ادامه می خوانید.

به تازگی یک شرکت هرمی خارجی با تبلیغات متعدد توانسته تعدادی از مردم استان‌های کشور را جذب کند، در حالی که سابقه نشان می‌دهد این نوع شرکت‌ها فعالیت‌های کلاهبرداری داشته و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد. این در حالی است که به مردم استان کرمان نیز بارها از این شرکت‌ها خسارت‌های بسیاری وارد شده است، اما یکی از اصول این گونه شرکت‌ها، انتخاب استان‌های محروم کشور به عنوان هدف و طعمه است. در همین زمینه پلیس آگاهی کرمان در خصوص فعالیت این شرکت به شهروندان کرمانی هشدار داده است که خواندن متن این هشدار خالی از لطف نیست و…

ظهور شرکت های هرمی و به عضویت درآمدن هزاران نفر در آنها، ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد و اعتماد عمومی وارد می کند. بحرانی که به جرات می توان گفت امروزه در سرتاسر جهان جرم شناخته می شود و دولت ها بدون هیچ گذشتی، به شدت با آن برخورد می کنند.

آن گونه که به نظر می رسد در شرایط فعلی کشور، تحریم ها و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده، مدتی است که مسئولان مربوطه با شرکت های هرمی جدید منفعلانه برخورد می کنند. متاسفانه امروز جامعه بار دیگر درگیر کلاهبرداران جدیدی شده که به بهانه فروش صنایع دستی و تولیدات ملی، تمام قد در حال ترویج طرح های هرمی و کلاهبرداری از جوانانی هستند که در این اوضاع وخیم اقتصادی دیگر توان خرید رویای جدید را ندارند!

همچنین به نظر می رسد برخی شرکت ها که در زمینه بازار یابی دیجیتال و ارائه خدمات فعالیت می کنند نیز کاملا با طرح درآمد زایی هرمی، قانون را زیر پا گذاشته اند. به رغم ضربات پلیس به این شرکت ها، هرچند وقت یک بار قد علم می کنند.
برخی شرکت های هرمی و شبکه ای همچنان به صورت زیر زمینی در حال فعالیت هستند، در گذشته شرکت گلد کوئیست و امثال آن مطرح بود که خیلی ها از عضویت در این شرکت ها ضربه ها خوردند و مال و سرمایه شان از دست رفت و این روزها اسم شرکت های نوظهوری بر سر زبانها افتاده است.

برخی شرکت ها که با عنوان شرکت های شبکه ای وارد می شوند اما بعدها در قالب هرمی فعالیت می کنند از سه دسیسه با سرپوش محصول، سرمایه گذاری با ساختار هرمی و کلاسیک هرمی برای فعالیت خود استفاده می کنند. در هر صورت شرکت هایی با توجیهات جدید و تغییر شیوه و نام خود همچنان به بازی با پول مردم و تاراج آنها ادامه می دهند.

اخیرا یک شرکت هرمی خارجی با تبلیغات متعدد توانسته تعدادی از مردم استان های کشور را جذب کند، در حالی که سابقه نشان می دهد این نوع شرکت ها فعالیت های شان، کلاهبرداری بوده و نمی توان به انها اعتماد کرد. این روش توسط یک نرم افزار تحت عنوان ارز دیجیتال انجام می‌شود، سرشاخه های آنها عموما از خارج از کشور هستند به صورت هرمی و شبکه ای فعالیت دارد.
سودهای غیر متعارف ابتدایی این پلتفرم ها نه از فعالیت اقتصادی بلکه از واریزی های افراد تازه وارد به شبکه است، تا زمانی که افراد جدید به تعداد بالا وارد این شبکه می شوند،پرداخت سود به افراد قبلی امکان پذیر است اما در نهایت سر عده زیادی بی کلاه خواهد ماند و مدیران شبکه مبلغ هنگفتی از مردم به جیب زده و شبکه فرو می پاشد.

این در حالی است که مردم استان کرمان نیز بارها از این شرکت ها خسارت های زیادی متحمل شده اند، اما یکی از اصول این گونه شرکت ها، انتخاب استان های محروم کشور به عنوان هدف و طعمه است.

در همین زمینه پلیس آگاهی کرمان در خصوص فعالیت این شرکت به شهروندان کرمانی هشدار داد. سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در این باره اظهار کرد: براساس گزارش پلیس آگاهی یکی از استان‌ها، اخیراً یک پروژه هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم افزاری با نام Laxsson اقدام به عضوگیری، جذب سرمایه و فعالیت غیرمجاز در فضای مجازی نموده، به نحوی که هر عضو باید ۱۰ عضو سطح اول را جذب و مجدداً هر عضو سطح اول ۱۰ عضو سطح دوم را جذب کند.

وی با اشاره به فریب اعضا با وعده پاداش‌هایی در قالب دلار، گوشی گرانقیمت و شمش طلا افزود: لازم است شهروندان نسبت به این پروژه غیرمجاز و دیگر شرکت‌های هرمی که با ترفند افزایش سریع سرمایه اقدام به عضویابی از بین مردم می‌کنند، هوشیار باشند.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: این شرکت هرمی همچون سایر موارد مشابه سود اصلی را در به دست آوردن عضو و زیرمجموعه بیشتر قرار داده و همین امر حس طمع را در افراد مختلف افزایش می‌دهد. از این رو احتمال وقوع کلاهبرداری از اعضا و مواجه شدن با تعداد کثیری از مالباختگان متصور است لذا اطلاع رسانی لازم برای آگاهسازی عموم افراد جامعه را انجام دادیم و امیدواریم شهروندان هیچگاه در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها گرفتار نشوند و اینگونه موارد را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا